تاریخ: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۳۸
بازدید: ۲۳۱
کد خبر: ۱۲۲۳۷۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

وصول ۴۰۰ میلیارد ریال حقوق دولتی از معادن زنجان در سال جاری پیش‌بینی می‌شود

می متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: حقوق دولتی وصول شده از معادن این استان از ۷۰ میلیارد ریال در سال ۹۴ به ۳۲۰ میلیارد ریال در سال گذشته رسید و با توجه به روند افزایشی وصول حقوق دولتی معادن، پیش‌بینی می‌شود در سال جاری شاهد وصول ۴۰۰ میلیارد ریال حقوق دولتی باشیم.
وصول ۴۰۰ میلیارد ریال حقوق دولتی از معادن زنجان در سال جاری پیش‌بینی می‌شود

به گزارش می متالز، ناصر فغفوری روز یکشنبه در جلسه شورای هم‌خانواده صنعت، معدن و تجارت استان زنجان تصریح کرد: به طور قطع در سال جاری ۳۳۰ میلیارد ریال حقوق دولتی از معادن، وصول خواهد شد.

وی با اشاره به وضعیت معادن استان زنجان اظهار داشت: هم‌اکنون ۳۲۰ معدن فعال و ۷۰ معدن تعطیل در این استان وجود دارد که ۳سه هزار و 500 نفر در این معادن، مشغول به کار هستند.

فغفوری خاطرنشان کرد: قطعه‌بندی کوچک و معادن سنتی در سال‌های گذشته و نداشتن توجیه اقتصادی از مهمترین دلایل غیرفعال بودن ۷۰ معدن در استان زنجان است.

وی افزود: در حال حاضر صرفاً مجوز فعالیت به افراد دارای صلاحیت و معادن دارای توجیه اقتصادی بالا همراه با تکنولوژی به‌روز صادر می‌شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: امروز بزرگترین ملاک فعالیت‌های معدنی، وصول حقوق دولتی و وصول بیمه‌نامه است.

وی اظهار داشت: ۱۹۰ معدن در سال گذشته، بارنامه جهت استخراج و فروش مواد معدنی دریافت کردند که این میزان در چهارماهه اول سال جاری به ۲۵۰ معدن رسیده است.

فغفوری با اشاره به وجود ۳۶ نوع ماده معدنی در استان زنجان خاطرنشان کرد: خوشبختانه تمام ۳۶ نوع ماده معدنی این استان قابل استخراج است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: بُر، یکی از مواد معدنی کمیاب در کشور است که در این استان موجود است.

وی خاطرنشان کرد: تیتانیوم، آخرین ماده معدنی کشف‌شده در استان زنجان است که مراحل اکتشاف آن به اتمام رسیده و در مرحله صدور مجوز جهت استخراج قرار دارد.

فغفوری با اشاره به وضعیت واحدهای تولیدی استان زنجان گفت: هم‌اکنون بزرگترین مشکل واحدهای تولیدی این استان، تامین مواد اولیه بوده که در این راستا پیگیری‌های لازم از وزارت متبوع صورت گرفته است.

وی ادامه داد: مقرر شده به منظور رصد واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی، پیشرفت فیزیکی و قراردادهای راکد از سوی شرکت‌های صنعتی ظرف یک ماه آتی جهت برنامه‌ریزی برای فعالسازی این واحدها ارائه شود.

 

۱۲۰۰ معدن غیرفعال کشور تا پایان سال به چرخه تولید بازمی‌گردند

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی کشور نیز با بیان اینکه تمام معادن غیرفعال در سطح کشور، شناسایی و رصد می‌شوند، گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته یک هزار و 2۰۰ معدن غیرفعال تا پایان سال جاری، شناسایی و به چرخه تولید باز خواهند گشت.

علیرضا شهیدی اظهار داشت: این امر در مورد واحدهای تعطیل شده نیز در حال اجرا است و تمام واحدهای تعطیل در سطح کشور، رصد و عملیات لازم جهت فعالسازی آن‌ها صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به جنگ اقتصادی علیه کشور، شاهد تغییر روند صادرات هستیم به‌گونه‌ای که صادرات مواد معدنی، جایگزین نفت می‌شود.

شهیدی تصریح کرد: کشور به لحاظ معدنی، پتانسیل‌های بسیاری دارد به طوری که در استخراج برخی مواد معدنی، جزو کشورهای مطرح دنیا هستیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور گفت: باید تلاش کنیم با تقویت بخش معدن و صادرات مواد معدنی، زمینه رونق اقتصادی در کشور را فراهم آوریم.

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده