تاریخ: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۲۹
بازدید: ۱۶۶
کد خبر: ۱۲۳۱۹۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
نماینده مجلس:

نقطه قوت مدرس‌خیابانی برنامه‌های او برای وزارت صمت است

می متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره شرایط وزیر پیشنهادی رییس جمهوری برای تصدی وزارت صمت، گفت: در اهداف و برنامه‌های مدرس ‌خیابانی که به کمیسیون صنایع مجلس ارائه داده، نقاط قوت زیادی وجود دارد.
نقطه قوت مدرس‌خیابانی برنامه‌های او برای وزارت صمت است

به گزارش می متالز، «مصطفی طاهری» در خصوص وزیر پیشنهادی وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: فردا سه‌شنبه کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با حسین مدرس ‌خیابانی جلسه خواهد داشت و بررسی‌ها تا قبل از صحن علنی ادامه می‌یابد.

وی افزود: با توجه به نشست‌هایی که تا کنون با وزیر پیشنهادی رییس جمهوری داشته‌ایم نظر من این است که مدرسی خیابانی برای وزارت "صمت" برنامه‌های قابل قبولی دارد ولی نسبت به عملکرد دوره سرپرستی نامبرده هنوز نمی‌توانم نمره قبولی به خصوص در حوزه تنظیم بازار به او بدهم.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مدرس ‌خیابانی در وزارت صمت دارای سابقه کار و در جایگاه معاونت بازرگانی وزیر بوده‌اند، گفت: قائدتا با این وزارت خانه آشنایی و نسبت به این حوزه اشراف دارد، به همین دلیل انتظار می‌رفت که در مدتی که سرپرستی وزارت‌خانه را بر عهده داشتند عملکرد بهتری از خود به جا می‌گذاشتند با این وجود پس از شنیدن توضیحات تکمیلی او شاید این بخش از انتقادها از بین برود.

این نماینده مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس متوجه شرایط عمومی کشور هستند و می‌دانند در شرایط تحریم قرار داریم و بسیاری از خروجی‌ها و عملکردهای وزرا ناشی از این اوضاع است، با لحاظ همه این فاکتورها نمره هر مسئول از جمله وزیر پیشنهادی مورد بررسی و راستی‌آزمایی قرار می‌گیرد.

وی افزود: بنای ما بر همکاری با دولت و بنای کمیسیون صنایع بررسی کارشناسی حوزه وزارت صمت و وزیر پیشنهادی است به همین دلیل شخصا این امید راد دارم که وزیر پیشنهادی بتواند ابهامات، سوالات و انتقادات ذکر شده را پاسخ دهند و با توجه به نیت و رویکرد خوشبینانه‌ای که در این خصوص داریم، این امید وجود دارد که مدرس ‌خیابانی بتواند رای اعتماد نمایندگان مجلس را اخذ کند.

طاهری در باره نقاط قوت وزیر پیشنهادی وزیر پیشنهادی وزارت صمت اظهار کرد: در اهداف و برنامه‌هایی که مدرس ‌خیابانی به کمیسیون صنایع مجلس ارائه داد، نقاط قوت زیادی وجود دارد و وقتی به کارنامه حرفه‌ای او هم توجه کنیم نمره بدی نمی‌گیرد. مدرس خیابانی شخص پر تلاش، شجاع و اهل ریسک است، تنها در چند ماهی که سرپرستی وزارت صمت را عهده دار بوده، نمره او متوسط به پایین است.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در کوتاه مدت انتظار داریم وزیر صمت به امر تنظیم بازار اهتمام ویژه‌ای داشته باشد. مشکلی که در این حوزه وجود دارد این است که قیمت فروش کالاها ۳۰تا ۳۵ درصد بیشتر از قیمت آن  در تولیدی‌ها است که فکر می‌کنم اگر هزینه‌های حمل و نقل و سود متعارف فروشنده نهایی را در نظر بگیریم بخش زیادی از سود به جیب دلال‌ها می‌رود.

وی با تاکید بر اینکه شاهد تنوع قیمت یک کالای مشخص در بازار عرضه هستیم، بیان کرد: بین تولید تا مصرف اتفاقی می‌افتد که موجب افزایش قیمت فروش کالا می‌شود، بنابراین وزیر آینده صمت باید برای رفع این معضل چاره‌ای بیاندیشد، اگر وزیر پیشنهادی برای این بخش از مشکل برنامه‌ قانع کننده‌ای داشته باشد می‌تواند بخشی از نمایندگان را با خود همراه کند.  

طاهری پیش‌بینی کرد مدرس خیابانی با بیش از ۵۰ درصد از مجلس رای اعتماد بگیرد و تصریح کرد: در خوش‌بینانه‌ترین حالت وزیر پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت صمت ۶۰ درصد رای اعتماد نمایندگان را خواهد داشت. اگر مدرس خیابانی به چند سوال ساده پاسخ دهد و کمیسیون صنایع را طی امروز و فردا قانع کند شخصا از او حمایت می‌کنم و به نظر رای صحن علنی را هم خواهد داشت.

وی افزود: در سال آخر دولت هستیم و باید شرایط کشور را در نظر بگیریم. از طرفی مدرس خیابانی در وزارت صمت تجربه دارد و قاطعانه عرض می‌کنم به دنبال بهانه‌ای هستیم که به او رای اعتماد بدهیم.

عناوین برگزیده