تاریخ: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۱۶
بازدید: ۲۲۳
کد خبر: ۱۲۳۱۹۹
مدیرکل دفتر فنی استانداری خراسان شمالی تشریح کرد:

ادامه عملیات راه آهن جوین-اسفراین معطل آزاد سازی زمین های روستاییان

می متالز - مدیرکل دفتر فنی استانداری خراسان شمالی گفت: بخشی از زمین های اهالی سه روستای واقع در شهرستان جوین در مسیر اجرای پروژه راه آهن جوین-اسفراین قرار دارند که این زمین ها باید با صرف 12 میلیارد تومان اعتبار آزاد سازی شوند.
ادامه عملیات راه آهن جوین-اسفراین معطل آزاد سازی زمین های روستاییان

به گزارش می متالز، جواد زارعی، مدیرکل دفتر فنی استانداری خراسان شمالی در این باره اظهار کرد: مسیر راه آهن جوین-اسفراین به طول 58 کیلومتر است که 27 کیلومتر آن در قطعه اسفراین-قاسم آباد قرار دارد و تا به کنون نیز 95 درصد از عملیات زیرسازی این مسیر انجام شده است.

زارعی همچنین گفت: اجرای پروژه احداث ایستگاه راه آهن اسفراین نیز آغاز شده است.

وی در ادامه عنوان کرد: قطعه قاسم آباد-جوین که به طول 31 کیلومتر است با مساله خریداری و آزادسازی زمین های شرکت آستان قدس مواجه شده بود که خوشبختانه طی پیگیری های انجام شده زمین های این شرکت واقع در مسیر اجرای این پروژه خریداری و آزادسازی شدند.

وی افزود: در حال حاضر عملیات اجرایی زیرسازی این قطعه نیز آغاز شده است.

با این وجود، زارعی اعلام کرد: هنوز مساله خریداری و آزادسازی زمین های روستاییان سه روستای زیرآباد، زورآباد و کمستان واقع در شهرستان جوین از استان خراسان رضوی که در مسیر اجرای پروژه راه آهن جوین-اسفراین قرار دارند، حل نشده است.

وی گفت: برای خریداری و آزادسازی زمین های این روستاییان 12 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی در ادامه بیان کرد: در همین راستا، استاندار خراسان شمالی نامه نگاری هایی با استاندار خراسان رضوی همچنین وزارت راه و شهرسازی انجام داده است تا اعتبار یاد شده برای خریداری و آزادسازی این زمین ها اختصاص داده شوند تا ادامه عملیات اجرایی این پروژه در زمینه زیرسازی و ریل گذاری در این مسیر انجام شوند.

مدیرکل دفتر فنی استانداری خراسان شمالی تصریح کرد: درصورتیکه اعتبارات مصوب از محل صندوق توسعه ملی و از محل سفر دوم ریاست جمهوری برای قطعه جوین-اسفراین به موقع اختصاص داده شوند، بهره برداری از پروژه راه آهن قطعه جوین-اسفراین تا یک سال و نیم به طول می انجامد.

وی درباره بخش دوم از پروژه راه آهن جوین-اسفراین-بجنورد- شیروان نیز اظهار کرد: بخش دوم از این پروژه که در مسیر اسفراین-بجنورد-شیروان قرار دارد به اختصاص سه هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی خاطر نشان کرد: در این مسیر عملیات های تونل سازی باید انجام شوند.

زارعی گفت: برای این بخش، علاوه بر اینکه باید اختصاص اعتبار از محل صندوق توسعه ملی مصوب شود همچنین می بایست سرمایه گذار نیز به پای کار دعوت شود.

منبع: عصر اترک
عناوین برگزیده
رتبه بازدهی تولید مسکن/ معمای «تغییر شغل» بسازوبفروش‌ها/ ساخت وساز طی ۶ سال گذشته به ۴ بازار باخت/ فقط سود بانکی با عایدی ساختمانی رقابت می‌کند/ تخریب گر اصلی «بازدهی ساخت مسکن»، تورم زمین است/ میانگین حاشیه سود «ساخت مسکن» در کشور طی این مدت ۴۳ درصد بوده که از میانگین تورم مسکن به میزان ۶۴ درصد، به مراتب کمتر و غیرقابل توجیه است
بررسی معمای «تغییر شغل» بسازوبفروش‌ها و «سقوط» سرمایه‏‏‏‌گذاری واقعی ساختمانی

رتبه بازدهی تولید مسکن/ معمای «تغییر شغل» بسازوبفروش‌ها/ ساخت وساز طی ۶ سال گذشته به ۴ بازار باخت/ فقط سود بانکی با عایدی ساختمانی رقابت می‌کند/ تخریب گر اصلی «بازدهی ساخت مسکن»، تورم زمین است/ میانگین حاشیه سود «ساخت مسکن» در کشور طی این مدت ۴۳ درصد بوده که از میانگین تورم مسکن به میزان ۶۴ درصد، به مراتب کمتر و غیرقابل توجیه است