تاریخ: ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ ، ساعت ۲۲:۴۴
بازدید: ۱۸۱
کد خبر: ۱۲۳۴۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
همسو با سیاست های اقتصاد مقاومتی صورت گرفت

پرداخت 1180هزار میلیارد ریال تسهیلات صنعتی و معدنی در 9ماه امسال

می متالز - بررسی آمارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی است تسهیلات پرداختی بانک ها و موسسه های اعتباری در 9 ماهه امسال در بخش صنعت و معدن با رشد 6.6 درصدی در همسنجی با پارسال به 1180 هزار میلیارد ریال رسید.
پرداخت 1180هزار میلیارد ریال تسهیلات صنعتی و معدنی در 9ماه امسال

به گزارش می متالز، بررسی ها از آمارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان می دهد از آغاز امسال تا پایان آذرماه در بخش بازرگانی 563 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد که رشدی 4.5 درصدی نشان می دهد.
برپایه این گزارش، سهم تسهیلات پرداختی در قالب سرمایه در گردش در همه بخش های اقتصادی در 9 ماهه امسال 2515 هزار میلیارد ریال (معادل 62.3 درصد کل تسهیلات پرداختی) بود که در مقایسه با دوره مشابه پارسال 2.6 درصد افزایش نشان می دهد.
از 1180 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداختی در بخش صنعت و معدن، معادل 84.9 درصد آن (1002 هزار میلیارد ریال) در تامین سرمایه در گردش پرداخت شد که بیانگر توجه و اولویت دهی بانک ها به تامین منابع در بخش صنعت و معدن است.
در 9 ماه امسال 75 میلیارد ریال (معادل 6.4 درصد) تسهیلات پرداختی صرف ایجاد واحدهای صنعتی و معدنی شد.
همچنین 6 هزار میلیارد ریال (معادل نیم درصد) به تعمیر واحدهای صنعتی و معدنی و 46 هزار میلیارد ریال (معادل 3.9 درصد) به توسعه این واحدها اختصاص یافت.
15 هزار میلیارد ریال (معادل 9 دهم درصد) نیز صرف خرید کالاهای شخصی در این واحدها و 2 هزار میلیارد ریال (معادل 14.5 درصد) صرف خرید مسکن شد. 
31 هزار میلیارد ریال (معادل 2.6 درصد) نیز به سایر موارد موجود در واحدهای بخش صنعت و معدن رسید.

عناوین برگزیده