تاریخ: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۵۵
بازدید: ۲۶۴
کد خبر: ۱۲۳۴۹۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

افزایش ۹ درصدی صدور پروانه بهره برداری معدن در استان سمنان

می متالز - معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از افزایش ۹ درصدی صدور پروانه‌های بهره‌برداری معدن در این استان در مدت زمان چهار ماه گذشته خبر داد.
افزایش ۹ درصدی صدور پروانه بهره برداری معدن در استان سمنان

به گزارش می متالز، محمد فروهر روز شنبه در جلسه بررسی مشکلات برخی واحدهای معدنی استان سمنان افزود: در این مدت ۱۲ فقره پروانه بهره برداری در بخش معدن استان صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته ۹درصد افزایش داشته است.

وی اظهار داشت: این تعداد پروانه بهره‌برداری معدن با سرمایه‌گذاری ۵۶ میلیارد ریال صادر شده است که با صدور این تعداد پروانه، زمینه اشتغال حدود ۸۰ نفر در این استان پهناور و معدنی فراهم آمده است که در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته ۴۲درصد افزایش را شاهد هستیم.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با بیان اینکه در این مدت ۳۴ فقره مجوز معدنی در استان صادر شد تصریح کرد: از ابتدای امسال هفت فقره گواهی کشف با هزینه عملیاتی بیش از ۲۲ میلیارد ریال و تناژ ذخیره ۹۳۰ هزار تن و همچنین ۱۵ فقره پروانه اکتشاف در بخش معدن استان سمنان صادر شد.

فروهر با اشاره به این که‌ استان سمنان با استخراج سالانه حدود ۲۲ میلیون تن انواع مواد معدنی استانی مستعد از نظر منابع معدنی از قبیل سیلیس، آهک، گچ، سولفات سدیم، نمک، منگنز، آهن و مس می باشد افزود: ۶۳۸ معدن در استان دارای پروانه بهره برداری هستند که حدود ۶۳۰ میلیون تن ذخیره قطعی این معادن است.

عناوین برگزیده