تاریخ: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۹:۳۶
بازدید: ۱۲۲
کد خبر: ۱۲۳۸۲۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
بنابر اعلام مدیرعامل سرام آرا:

شرکت فعال در حوزه کاشی و سرامیک به فرابورس می آید

می متالز - مدیرعامل سرام آرا ضمن اشاره به وضعیت عملیاتی این شرکت از تصمیم ورود به فرابورس طی سال جاری خبر داد.
شرکت فعال در حوزه کاشی و سرامیک به فرابورس می آید

به گزارش می متالز، اصغر آهنی‌ها با بیان اینکه شرکت سرام آرا در سال ۹۲ برای تولید انواع محصولات پخت کاشی و سرامیک تزئینی تاسیس شد گفت: این شرکت تولیدکننده انواع قطعات دکوری، کاشی‌های دیواری و کف و پرسلانی است و ظرفیت اسمی تولید ۹ میلیون قطعه در سال دارد. در حال حاضر با انتقال دانش فنی کشورهای ایتالیا و اسپانیا در زمینه تولید محصولات دکوری و انتخاب مناسب مواد و استفاده بهینه از ماشین‌آلات، توانسته از برترین تولیدکنندگان این صنعت باشد.

وی افزود: بخش اعظمی از تولیدات به کشورهای روسیه، جمهوری آذربایجان، پاکستان، عراق و سوریه بصورت مستقیم صادر می‌شود و حجم صادرات معادل ۴۰ درصد تولیدات است. به دنبال این هستیم که سال جاری با تمام توان و ظرفیت وارد فرابورس شویم البته این تصمیم بر اساس ظرفیت‌ها، شاخص‌ها و توانمندی گرفته‌ شده و می‌تواند برای سهامداران موفقیت بزرگی به دنبال داشته باشد. این شرکت به دنبال طرح توسعه‌ای و ایجاد خط دکوری با ابعاد ریز است و اقدامات توسعه‌ای کارخانه اجرایی شده است.

این مقام مسوول با بیان اینکه ایران در تولید برخی از مصالح ساختمانی در رتبه اول قرار دارد، ادامه داد: آمارهای غیررسمی نشان می دهد حدود ۱۵۰ کارخانه کاشی و سرامیک در ایران فعالیت می‌کنند و دامنه تولید سالانه نیز ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون مترمربع اعلام‌ شده است. علاوه براین حداقل ظرفیت سالانه تولید برای هر واحد صنعتی ۳ میلیون مترمربع است اما اینکه در شرایط کنونی این واحدها با چند درصد ظرفیت فعالیت دارند، مقوله‌ای جداگانه است. اکنون تولیدات پکیج شده کاشی و سرامیک در ایران قابلیت برابری با تولیدات کشورهای صاحب نام را دارد.

آهنی‌ها با بیان اینکه اگر تولیدات بی‌ و کم‌کیفیت برخی از کارخانه‌ها ارتقا پیدا کند می‌توانیم جایگاه جهانی ایران را در تولید کاشی و سرامیک افزایش دهیم، تاکید کرد: بهبود کیفیت این نوع از مصالح ساختمانی علاوه بر استفاده از مواد اولیه باکیفیت نیازمند ارتقای دانش و ماشین‌آلات است که این موضوعات نیازمند توجه مسوولان و تولیدکنندگان است.

به گفته وی، مواد اولیه این صنعت عمدتاً با نرخ ارز برابری می‌کند و هراندازه که نرخ ارز بیشتر شود هزینه تامین مواد اولیه هم بالاتر می‌رود. از سوی دیگر با کمبود مواد اولیه روبرو هستیم. حتی قسمتی از مواد اولیه که در داخل وجود دارد هم با مشکلاتی روبرو است. زیرا پایه این محصولات هم خارجی است و کل صنعت شامل لعاب جوهر، پرینت، دستگاه‌های مخصوص تولید و ... به‌جز خاک بدنه به ارز بستگی دارد.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده