تاریخ: ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۱:۱۹
بازدید: ۲۴۴
کد خبر: ۱۲۳۸۳
سرویس خبر : آهن و فولاد
رئیس سابق هیات مدیره شرکت توسعه معادن ایران:‏

تعرفه ها باید در بازار تنظیم شود ‏

می متالز - کارشناسان و فعالان فولادی معتقدند زمانی که مشکلات متعددی از جمله رکود اقتصادی در بخش‌های مختلف اقتصاد، قفل نرخ ارز در ارقامی غیرواقعی و مشکلات مالیاتی در صنعت فولاد وجود دارد اتخاذ سیاست‌هایی مثل همین سیاست اخیر تنها موتورهای رشد اقتصادی و اشتغال را دستخوش فشار خواهد کرد و کمکی برای اقتصاد ایران به همراه نخواهد داشت.
تعرفه ها باید در بازار تنظیم شود ‏

به گزارش می متالز، در همین ارتباط سید افضل موسوی رئیس سابق هیات مدیره شرکت توسعه معادن ایران نیز با بیان این که نرخ تعرفه برای تولید کنندگان داخلی کمتر از 20 درصد معقول نیست اظهار داشت: تولید کنندگان داخلی با تولید کنندگان خارجی که اقدام به دامپینگ می کنند نمی توانند مقابله کنند.

وی با بیان این که در چند سال گذشته برحسب آزمون و خطا تعرفه‌ها اعمال شده و چندان کار کارشناسی روی آنها نشده است گفت: تعرفه باید به گونه‌ای باشد که در بازار تنظیم شود.

موسوی در ادامه خاطرنشان کرد: اگر به این سمت پیش برویم، براساس استراتژی صنعتی پیش رفته‌ایم و در غیراین صورت به سمت گلخانه‌ای شدن صنایع پیش خواهیم رفت.

رئیس سابق هیات مدیره شرکت توسعه معادن ایران، با بیان این که تعرفه یک دیوار حمایتی برای صنایع نوزاد به‌شمار می‌رود گفت:‌ البته تعرفه برای صنایع تکمیلی یا نیمه ‌تکمیلی باید افزایش یابد نه برای مواد اولیه. از این‌رو برای واردات مواد اولیه دیوار تعرفه‌ها باید کوتاه باشد.

موسوی، با تاکید بر اهمیت صنعت فولاد در اقتصاد دنیا، به نتایج مطالعات بین المللی در این خصوص اشاره کرد و گفت: فولاد در همه اقتصادهای دنیا به عنوان یک صنعت مادر شناخته می شود و علت آن این است که این صنعت مادر تاثیر بسیار زیادی در ایجاد اشتغال دارد.

عناوین برگزیده