تاریخ: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۲۰
بازدید: ۱۱۰
کد خبر: ۱۲۴۳۰۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
فیروزی در تشریح نشست کمیسیون صنایع و معادن:

عرضه قطره چکانی فولاد موجب نابسامانی بازار شده است

می متالز - سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس می گوید عرضه نشدن تمام محصولات فولادی در بورس دلیل اصلی نابسامانی بازار است، زیرا در خوشبینانه‌ترین حالت تنها ۳۰ درصد فولاد تولید شده، در بازار عرضه می شود.
عرضه قطره چکانی فولاد موجب نابسامانی بازار شده است

نشست کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی

به گزارش می متالز، حجت الله فیروزی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس در تشریح نشست عصر امروز (سه‌شنبه 21 مرداد ماه) کمیسیون متبوعش به حضور نمایندگان انجمن فولاد، نوردکاران، مرکز پژوهش‌ها و اتاق بازرگانی در این جلسه اشاره کرد.

 

عرضه نشدن تمام محصولات فولادی در بورس دلیل نابسامانی بازار

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی عرضه نشدن تمام محصولات فولادی در بورس را دلیل اصلی نابسامانی بازار دانست و افزود: در حال حاضر در خوشبینانه ترین حالت تنها 30 درصد فولاد تولید شده در  بازار عرضه می شود، بنابراین تعادل عرضه و تقاضا از بین رفته است.

وی با بیان اینکه عرضه قطره چکانی فولاد، مشکلات را حل نمی کند، اضافه کرد: براساس گزارش  انجمن تولیدکننده فولاد، در حال حاضر 30 میلیون تُن فولاد در داخل تولید می شود اما نیاز کشور در پیک مصرف 15 میلیون تُن است حال این سوال ایجاد می شود که چرا بازار فولاد نابسامان است؟

 

اصلاح قیمت پایه و اصلاح سازوکار عرضه راهکار ساماندهی بازار فولاد

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه براساس گزارش ارائه شده در حوزه فولاد نه تنها وارداتی صورت نمی گیرد بلکه صادرکننده نیز هستیم، ادامه داد: نخ تسبیح ارتباطات سیستمی در فولاد پاره شده و با توجه به هزینه های بالاسری برق، آب و گاز با ریال دلیلی برای افزایش قیمت محصولات فولادی وجود ندارد.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس اصلاح قیمت پایه، اصلاح سازوکار عرضه و... را از جمله راهکار ساماندهی بازار فولاد برشمرد و گفت: نمایندگان در این نشست از آشفتگی شدید بازار، خام فروشی، صادرات بی ضابطه و... انتقاد کردند و در نهایت مقرر شد؛ گروهی با حضور انجمن های فولادی با مسئولیت آقای تقی پور تشکیل شد تا مشکلات حوزه فولاد بررسی و حلقه های مفسده احصا شود تا تصمیمات لازم اخذ شود.

عناوین برگزیده