تاریخ: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۱:۴۲
بازدید: ۱۰۱
کد خبر: ۱۲۴۶۸

برای استفاده از فاینانس در طرح های ریلی باید مجوز از رهبری کسب شود

می متالز - نمایندگان مجلس شورای اسلامی به هیات عامل صندوق توسعه ملی اجازه دادند در صورت کسب مجوز از رهبر معظم انقلاب نسبت به تامین سهم 15 درصد طرح های ریلی که قرارداد تامین مالی خارجی(فاینانس) منعقد شده، اقدام کند.
برای استفاده از فاینانس در طرح های ریلی باید مجوز از رهبری کسب شود

به گزارش می متالز، نمایندگان در ادامه جلسه علنی روز سه شنبه (15 اسفند) مجلس با 138 رای موافق، پنج رای مخالف و پنج رای ممتنع از مجموع 200 نماینده حاضر بند الحاقی تبصره 4 لایحه بودجه سال97 کل کشور را برای تامین نظر شورای نگهبان اصلاح کردند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این اصلاحیه به هیات عامل صندوق توسعه ملی اجازه دادند در صورت کسب مجوز از رهبر معظم انقلاب نسبت به تامین سهم 15 درصد طرح های ریلی که قرارداد تامین مالی خارجی(فاینانس) منعقد شده، اقدام کند.
همچنین نمایندگان پنج لایحه بودجه سال97 کل کشور را اصلاح کردند که بر اساس آن ضوابط نقل و انتقال اوراق و چگونگی توثیق مطالبات بانک ها از دولت نزد بانک مرکزی براساس آیین نامه‌ای انجام شود که به تصویب هیات وزیران می‌رسد.
براساس این مصوبه، تسویه مطالبات نهادهای عمومی غیردولتی، شرکت های دولتی، بانک ها و بیمه ها، اتحادیه‌ها و آستان های مقدس با حسابرسی ویژه و با رعایت ضوابط قانونی مطابق آیین نامه‌ای خواهد بود که به پیشنهاد مشترک سازمان برنامه و بودجه و وزارت امور اقتصادی و دارایی به تصویب هیات وزیران می‌رسد.
نمایندگان مجلس همچنین در این تبصره تصویب کردند تمامی وجوه جریمه‌های تسویه اصل و سود مطالبات بانک های موضوع این حکم در مورد اشخاصی که اصل و بدهی مطالبات آنها طبق این جزء تهاتر و تعیین تکلیف شده‌اند، بخشوده می شود و بانک ها ادعایی در این خصوص از دولت و بدهکاران که بدهی آنها تسویه شده، نخواهند داشت.

 

مجوز مجلس به دولت برای ساماندهی بافت‌های فرسوده از محل صندوق توسعه ملی 

نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای تامین نظر شورای نگهبان تصویب کردند که دولت برای کمک به ساماندهی بافت‌های فرسوده از اعتبارات صندوق توسعه ملی استفاده کند.
مجلس همچنین در اصلاحیه دیگری به دولت اجازه داد مبلغ ۱۴۳ هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال از ورودی سال ۹۷ صندوق توسعه ملی برداشت کند و برای تقویب بنیه دفاعی، کمک به بازسازی مناطق زلزله‌ زده و سیل زده، تولید واکسن سینه پهلو و عفونت کودکان، برنامه اجرایی مقابله با ریزگردها، رفع مشکل برق خوزستان، طرح‌های آبرسانی روستایی- عشایری و توسعه شبکه‌های آن طرح های آبیاری تحت فشار، کم فشار و سامانه‌های نوین آبیاری طرح های آبخیزداری و صداوسیما اختصاص دهد.

عناوین برگزیده