تاریخ: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۵۳
بازدید: ۲۰۶
کد خبر: ۱۲۵۸۶۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
آیا شاهد اصلاح قیمت‌ها در شرکت‌های سرمایه‌گذاری خواهیم بود:

عملکرد نه چندان جذاب "تاپیکو"

می متالز - صورت‌های مالی حسابرسی نشده این شرکت در انتهای سال مالی ۱۳۹۹ حاکی از عملکرد نه چندان جذاب این شرکت و البته عدم همخوانی این سود با قیمت‌های سهام این شرکت دارد.
عملکرد نه چندان جذاب "تاپیکو"

آیا شاهد اصلاح قیمت‌ها در شرکت‌های سرمایه گذاری خواهیم بود؟

به گزارش می متالز، در حالی که در روز‌های گذشته شاهد رشد عجیب و معنادار قیمت سهام شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین هستیم، صورت‌های مالی حسابرسی نشده این شرکت در انتهای سال مالی ۱۳۹۹ حاکی از عملکرد نه چندان جذاب این شرکت و البته عدم همخوانی این سود با قیمت‌های سهام این شرکت دارد.

از نکات قابل توجه صورت‌های مالی منتشر شده این شرکت سرمایه گذاری در روز گذشته می‌توان به شناسایی بیش از ۱۱.۲۱۵ میلیارد ریال درآمد‌های حاصل از فروش سرمایه گذاری‌ها عمدتا مربوط به سهام شرکت‌های پتروشیمی نوری و پتروشیمی مرجان اشاره کرد که با توجه به معاملات درون گروهی سهام این شرکت ها، این درآمد در سود تلفیقی شرکت منظور نشده است.

آیا شاهد اصلاح قیمت‌ها در شرکت‌های سرمایه گذاری خواهیم بود؟

بخش اصلی تشکیل دهنده سود سرمایه گذاری این شرکت در سال مالی ۱۳۹۹ را نیز می‌توان به سود‌های تقسیمی و شناسایی شده از شرکت‌های زیر نسبت داد.

آیا شاهد اصلاح قیمت‌ها در شرکت‌های سرمایه گذاری خواهیم بود؟

همانگونه که در جدول فوق نیز ملاحظه می‌شود، شناسایی بیش از ۷.۰۰۸ میلیارد ریال سود سرمایه گذاری از شرکت گروه سلولزی تامین گستر نوین در شرایطی که سود سال گذشته این شرکت تنها ۴۰ میلیارد ریال بوده از نکات قابل توجه گزارش این شرکت است.

عناوین برگزیده