به گزارش می متالز، این اپلیکیشن علاوه بر ارائه کلیه خدمات معمول یک پیامرسان از جمله گفتوگو، ایجاد کانال و گروه، استفاده از استیکر و بازو (بات)، امکان ارائه خدمات بانکی از قبیل خرید شارژ، عملیات کارت به کارت، پرداخت قبوض خدماتی، پرداخت خلافی خودرو، پرداخت عوارض خروج از کشور، پرداختهای خیریه و... را هم داراست. در حال حاضر ۲۴ بانک کشور بهعنوان مبدا انتقال وجه به این اپلیکیشن پیوستهاند و کاربران میتوانند از مبدأ این بانکها به تمامی بانکهای عضو شتاب، بدون نیاز به شماره کارت مقصد، کارت به کارت انجام دهند.
بنابر این گزارش در بهار سالجاری کاربران «بله» مبلغ ۴ هزار و ۳۳۰ میلیارد تومان پول را در بستر این اپلیکیشن جابهجا کردهاند و در ۹۱۵ هزار گروه و کانال نیز عضو شدهاند. همچنین در همین مدت بیش از ۹میلیون تراکنش کارت به کارت موفق در بستر این اپلیکیشن صورت گرفته است و تعداد تراکنشهای مالی به بیش از ۱۳ میلیون تراکنش رسیده است. میانگین روزانه تعداد کارت به کارت هم در فصل بهار بیش از ۱۰۰ هزار و ۴۰۰ تراکنش بوده است. حجم انتقال پول طی سال گذشته در «بله» مبلغ ۱۶ هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان بوده است. این اپلیکیشن ازجمله پلتفرمهایی بود که پس از فیلتر شدن تلگرام، مسوولان انتظار داشتند جایگزین مناسبی برای آن باشد، اما باوجود استقبال نسبی از آن به دلیل وجود ضعفهای فنی، نتوانست جایگزین مطمئنی برای تلگرام باشد. «بله» در ابتدای امر جزو نخستین پیامرسانهایی بود که دارای نسخه ویندوز بود، اما این نسخه دیری نپایید و به دلیل ضعفهای ساختاری و کندی عملکرد از ویندوز بسیاری از کاربران حذف شد و مدیران آن نیز پس از مدتی از خیر نسخه ویندوزی آن گذشتند. از دیگر اشکالات این پلتفرم، نبود امکان تماس صوتی و تصویری بود که حتی در پیامرسانهای داخلی دیگر هم وجود داشت. از دیگر دلایل عدم استقبال گسترده از این اپلیکیشن، کندی سرور آن بود که نقطهضعف محسوب میشد. البته این نقاط ضعف به مرور زمان بهبود یافته و پیشرفتهای قابل توجهی در آن صورت گرفته است.