تاریخ: ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۸:۰۲
بازدید: ۱۵۲
کد خبر: ۱۲۶۵۲۲
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

تأمین یک‌چهارم درآمد مالیاتی خراسان شمالی توسط «آلومینا» و «پتروشیمی»

می متالز - مدیرکل امور مالیاتی خراسان شمالی گفت: بیش از یک‌چهارم درآمد مالیاتی استان طی ۴ ماه نخست امسال را پرونده‌های کارخانه‌های آلومینای جاجرم و پتروشیمی خراسان تأمین می‌کند.
تأمین یک‌چهارم درآمد مالیاتی خراسان شمالی توسط «آلومینا» و «پتروشیمی»

به گزارش می متالز، یوسف یعقوبی نژاد با اشاره به اهمیت کسب درآمدهای مالیاتی برای پیش برد اهداف دولت و خدمت به مردم اظهار کرد: مجموعه مالیات به علت ارتباط مستقیم با مشاغل و اصناف گوناگون خود را ملزم می‌داند تا بااخلاق و آداب اداری در خدمت مراجعه‌کنندگان باشد تا بتواند وصول حقوق دولتی را به خوبی و به ارضایت طرفین انجام دهد.

وی مالیات را ازجمله ارکان درآمدهای دولت در سال‌های اخیر دانست و گفت: بررسی رضایتمندی مراجعه‌کنندگان بازخوردهای خوب و مناسبی را داشته و مردم در مواجه با مجموعه امور مالیاتی مشکل حادی را اعلام نکرده‌اند.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان شمالی با ارائه آمار درآمدهای وصولی ۴ ماهه نخست امسال خاطرنشان کرد: درآمد وصولی به رقمی بالغ‌بر ۱۷۵ میلیارد تومان رسیده که نشان از افزایش ۳۷ درصدی این درآمدها در استان است.

وی همچنین از پرداخت ارزش‌افزوده به شهرداری‌ها، دهیاری و مناطق عشایری فاقد دهیاری نیز بر اساس قانون خبر داد و گفت: طی ۴ ماه نخست امسال بالغ‌بر ۳۱ میلیارد تومان عوارض ارزش‌افزوده به این مجموعه‌ها اعطاشده که درآمد پایدار مناسبی را در راستای اجرای امور محوله داشته‌اند.

یعقوبی نژاد همچنین از سهم صنایع بزرگ خراسان شمالی در درآمد مالیاتی استان گفت و تصریح کرد: تمام صنایع بزرگ استان همچون پتروشیمی، آلومینا، مجموعه‌های صنعتی اسفراین، کارخانه سیمان و قند پرونده‌های مالیاتی خود را در خراسان شمالی تشکیل داده و حسابرسی می‌کنند.

وی در انتها سهم صنایع بزرگی چون آلومینای جاجرم و پتروشیمی خراسان در درآمدهای مالیاتی استان را بیش از ۲۵ درصد عنوان کرد.

استان خراسان شمالی جمعیتی کمتر از یک‌میلیون نفر دارد و شغل بیشتر مردم استان کشاورزی و دامپروری است.

عناوین برگزیده