تاریخ: ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۰۷
بازدید: ۲۳۴
کد خبر: ۱۲۶۵۲۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله پالایشی از فردا عرضه می‌شود

می متالز - رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: از فردا (چهارشنبه، پنجم شهریورماه) به مدت دو هفته، صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله دولتی (ETF) پالایشی یکم دولت قابل پذیره‌نویسی خواهد بود.
صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله پالایشی از فردا عرضه می‌شود

به گزارش می متالز، علیرضا صالح گفت: همانطور که وزیر امور اقتصاد و دارایی قول عرضه صندوق پالایشی یکم را از نخستین چهارشنبه شهریورماه داده بود این صندوق از فردا (چهارشنبه، پنجم شهریورماه) قابل پذیره‌‎نویسی برای متقاضیان است.

وی گفت: صندوق پالایش یکم متشکل از باقیمانده سهام دولت در پالایشگاه‌های تهران، تبریز، بندرعباس و اصفهان است.

رئیس سازمان خصوصی سازی افزود: قیمت سهامی که از طریق صندوق پالایشی اول قابل پذیره‌نویسی است ۸۰ درصد قیمت پایانی امروز (سه‌شنبه، چهارم شهریورماه) خواهد بود و پذیره‌نویسی این صندوق از امروز تا چهارشنبه دو هفته بعد، ادامه خواهد داشت.

صالح تاکید کرد: مردم می‌توانند تا سقف ۵ میلیون تومان در این صندوق پذیره‌نویسی کنند البته متقاضیانی که پیش از این در صندوق دارا یکم پذیرفته‌نویسی دو میلیونی انجام داده اند مجاز به پذیره‌نویسی به مبلغ ۳ میلیون در صندوق پالایشی اول هستند تا به این ترتیب سقف ۵ میلیون تومانی آن‌ها تکمیل شود.

وی افزود: مردم برای پذیره‌نویسی به حداقل مدارک هویتی مثل کد ملی و شماره حساب بانکی خود نیاز دارند که البته برای ثبت‌نام نیازی به حضور فیزیکی هم نیست و می‌توانند از طریق درگاه‌های بانکی در این صندوق پذیره‌نویسی کنند.

عناوین برگزیده