تاریخ: ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۲۵
بازدید: ۲۸۲
کد خبر: ۱۲۶۶۱۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

نماینده مجلس پرداخت ۲ درصد عوارض سنگ آهن بافق را خواستار شد

می متالز - نماینده حوزه انتخابیه مهریز در مجلس شورای اسلامی گفت: در صورت بروز هرگونه تغییر و تحول در وضعیت شرکت سنگ آهن مرکزی ایران - بافق در بازار بورس ،۲ درصد عوارض و حقوق مردم این شهرستان برای فعالیت های عمرانی و زیرساختی پرداخت شود.
نماینده مجلس پرداخت ۲ درصد عوارض سنگ آهن بافق را خواستار شد

به گزارش می متالز، حوزه انتخابیه یادشده با حدود ۲۵۰ هزار نفر جمعیت شامل شهرستان ابرکوه، بافق، بهاباد، خاتم و مهریز است و از چهار نماینده استان یزد یکی از کرسی ها به این حوزه اختصاص دارد.

محمدرضا صباغیان  بافقی روز چهارشنبه به لزوم پرداخت عوارض سنگ آهن مرکزی ایران - بافق اشاره کرد و افزود: باتوجه به احتمال قرارگیری این شرکت در بورس، در صورت هرگونه تغییر و تحول باید حقوق مردم این منطقه در نظر گرفته شود.

وی افزود: بحث ۲ درصد عوارض باید استمرار داشته باشد و طبق روال گذشته برای عمران و آبادانی شهر و روستا، به اداره های ذینفع پرداخت شود.

نماینده مردم بافق، مهریز، ابرکوه، خاتم و بهاباد در مجلس ادامه داد: ۱۰ تا ۱۵ درصد سهام شرکت سنگ آهن مرکزی ایران وارد بورس می‌شود و اگر موفقیت آمیز بود در آینده این میزان افزایش می‌یابد.

عضو کمیسیون شوراها و امورداخلی مجلس، بر ضرورت تامین خوراک از طریق معدن سنگ آهن چغارت بافق تاکید کرد و با بیان اینکه این موضوع در حال پیگیری است، گفت: باید تمامی آنومالی‌ها و معادن سنگ آهن منطقه به شرکت سنگ آهن مرکزی ایران - بافق واگذار شود و  فعلا تا راه اندازی کارخانه فولاد کسری بافق، هفت هزار و ۵۰۰ تن خوراک مورد نیاز اصفهان از سنگ آهن این شهرستان تامین می شود.

صباغیان بافقی تصریح کرد: تاکید دولت و قانون توسعه مجلس بر واگذاری شرکت سنگ آهن مرکزی به بخش خصوصی است، اما قبل از واگذاری باید تمام نکات ظریف دیده و حقوق منطقه تامین و حفظ شود.

نماینده استان یزد در مجلس همچنین تبدیل وضعیت نیروهای شرکت سنگ آهن مرکزی بافق، ضرورت تکمیل طرح‌های فولاد و راه اندازی کارخانه فولاد ۸۰۰ میلیون تنی«کسری» بافق را از مسوولان دستگاه‌های ذیربط خواستار شد.

شرکت سنگ آهن مرکزی ایران با نیم قرن فعالیت در حوزه اکتشاف و استخراج و تولید مواد معدنی سنگ آهن، سالانه ۹ میلیون تن سنگ آهن استخراج می‌کند که پس از طی مراحل و فرآیند، به صورت کنسانتره و سنگ آهن دانه بندی شده پر عیار تبدیل و به صنایع فولاد کشور ارسال می‌شود.

در این مجتمع معدنی پنج‌ هزار و ۶۴۵ نیرو به کار اشتغال دارند که با احتساب تعداد بازنشستگان و خانواده‌های آن‌ها زندگی بیش از ۷۰ درصد مردم شهرستان بافق به نوعی به شرکت سنگ آهن وابسته هستند.

 معدن  سنگ آهن چغارت در فاصله ۱۳.۵ کیلومتری و معدن سه چاهون هم در ۳۵ کیلومتری شهر بافق قرار دارد و معدن سنگ آهن چاه گز ، چند آنومالی معدنی و همچنین معدن سنگ آهن «دی ۱۹»  با ۱۰۰ میلیون تن ذخیره (مشترک بین مجتمع معدنی چادرملو اردکان و شرکت سنگ آهن مرکزی ایران - بافق) که مراحل پایانی صدور مجوز برداشت به طور مساوی را می‌گذراند.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق شهر یزد قرار دارد. 

عناوین برگزیده
ریل نجات صنعت
با حضور کارشناسان بررسی شد: دولت چهاردهم چه سیاستی را در حوزه صنعت باید در پیش بگیرد؟

ریل نجات صنعت