تاریخ: ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۰۹
بازدید: ۱۸۲
کد خبر: ۱۲۶۷۳۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

اشتغال مستقیم 2 هزار و ۸۱۸ نفر در بخش‌های صنعتی و معدنی گناباد

می متالز - رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد گفت: در راستای اقدامات حمایتی دولت تدبیر و امید دو هزار و ۸۱۸ نفر اشتغال مستقیم در بخشهای صنعتی و معدنی این شهرستان طی پنج سال گذشته ایجاد شده است.
اشتغال مستقیم 2 هزار و ۸۱۸ نفر در بخش‌های صنعتی و معدنی گناباد

به گزارش می متالز، هادی ایزدی با بیان این مطلب، افزود: میزان سرمایه‌گذاری در این شهرستان طی پنج سال گذشته نسبت به مدت مشابه قبل از آن ۲۱۴ درصد افزایش یافت.

وی ادامه داد: ۱۴۱ مجوز جدید صنعتی طی پنج سال گذشته با سرمایه گذاری ۱۳ هزار و ۷۹۶ میلیارد ریال و اشتغال مستقیم دو هزار و ۹۴۰ نفر در گناباد صادر شد که نسبت به دوره پنج ساله قبل از آن از نظر میزان سرمایه گذاری ۲۱۹ درصد و از لحاظ تعداد ۴۰ و میزان اشتغال ۱۱ درصد رشد داشت که این نشان دهنده افزایش تمایل بخش خصوصی به سرمایه گذاری جدید در بخش صنعتی این شهرستان در نتیجه رویکردهای حمایتی دولت تدبیر و امید است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد گفت: در این مدت ۷۳ پروانه بهره برداری صنعتی با سرمایه گذاری هزار و ۵۵ میلیارد ریال و با اشتغال مستقیم ۸۴۵ تن در بخش صنعت گناباد صادر شد که در مقایسه با پنج سال قبل از آن از لحاظ میزان سرمایه گذاری ۷۲ و از لحاظ تعداد پروانه ۲۴ و میزان اشتغال ۹.۵ درصد رشد نشان می دهد.

ایزدی با اشاره به افزایش ذخیره مواد معدنی در گناباد از ۲۷ به ۳۵ میلیون تن در فاصله سالهای ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۹ تصریح کرد: در این مدت ۱۴ پروانه بهره برداری جدید معدنی با سرمایه گذاری ۱۳۴ میلیارد ریال و اشتغال مستقیم ۱۲۵ نفر صادر شده که موجب افزایش ۵۵ درصدی فرآوری مواد معدنی در سطح شهرک و نواحی صنعتی و ایجاد ارزش افزوده بیشتر در منطقه شد.

وی ادامه داد: دو هزار و ۵۳۲ میلیارد ریال تسهیلات ثابت و در گردش در پنج سال گذشته به ۲۲۰ طرح نیمه تمام صنعتی و معدنی و صنفی کوچک و متوسط و بزرگ از محل تسهیلات رونق تولید، صندوق توسعه ملی، تبصره ۱۸، منابع توسعه روستایی و مشاغل خانگی پرداخت شد.

عناوین برگزیده