به گزارش می متالز، عباس مقتدایی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ضمن بازدید از غرفه گروه فولاد مبارکه به کمک حداکثری به تولیدکنندگان کشوراشاره کرد و از تولید فولاد به عنوان یکی از الزامات رونق تولید و پیشرفت کشور نام برد.
وی ضمن اشاره به تشکیل کمیسیون «جهش تولید» در مجلس شورای اسلامی به منظور مرتفع نمودن مشکلات صنایع کشور، حمایت از شرکت های تولید کننده و استراتژیک مانند فولاد مبارکه را به عنوان یک ضرورت و وظیفه ملی برشمرد و افزود: مجلس شورای اسلامی علی رغم مدت کوتاهی که از آغاز به کارش گذشته عزم جدی در جهت تامین منابع و صادرات بیشتر تولید کنندگان از خود نشان داده و در این زمینه آماده همکاری با فولاد مبارکه و دیگر شرکت های تولید کننده در کشور است.
در آیین افتتاح این نمایشگاه محمود بندرچی مدیر عامل شرکت رستاک پاد ویژن، برگزار کننده دوازدهین نمایشگاه متالورژی فولاد از حضور بالغ بر 100 شرکت داخلی و 20 شرکت به نمایندگی از کشورها شرکت های خارجی در نمایشگاه خبر داد و با بیان اینکه امسال نیز همانند سال های گذشته نمایندگانی از کشورهای خارجی میهمان نمایشگاه فولاد اصفهان خواهند بود، ادامه داد: شرکت ها و نمایندگانی از کشورهای هند، روسیه چین، ترکیه، آلمان، فرانسه و ایتالیا برای ایجاد ارتباطات تجاری با شرکت های ایرانی حضور دارند.
مدیر روابط عمومی انجمن صنفی برگزارکنندگان نمایشگاه های ایران در ادامه وضعیت فعلی کشور و دامنگیری کرونا اشاره کرد و افزود: برگزاری چنین نمایشگاهی شاید 20 برابر بیشتر از زمانی که کرونا وجود نداشت برای ما زحمت و سختی داشت اما باید بپذیریم کرونا بخشی از زندگی ما شده است و خودش را به ما تحمیل کرده است و ما نباید فعالیت های اقتصادی و اجتماعی خودمان را تعطیل کنیم بلکه باید با رعایت پروتکل ها به فعالیت های خودمان ادامه دهیم تا در سال جهش تولید کمکی به تولید کگنندگان داخلی کرده باشیم.
وی به رعایت کامل پروتکل های بهداشتی مثل اجباری بودن ماسک اشاره کرد و گفت: علاوه بر رعایت کامل پروتکل های وزارت بهداشت باید این نکته را در نظر داشت که برای این نمایشگاه تخصصی با 7 هزار متر مربع با سرانه هر نفر 20 متر مربع به نسبت محیط هایی مثل به بازار، مجتمع تجاری، مترو و اتوبوس محیط نمایشگاه محیط ایمن تری است.
وی به حضور مهمترین شرکت فولاد کشور یعنی فولاد مبارکه و شرکت های تابعه آن در قالب گروه فولاد مبارکه در این نمایشگاه اشاره کرد و افزود: امسال در کنار فولاد مبارکه شاهد حضور شرکت سهامی ذوب آهن و صنایع فولاد شهریار تبریز هستیم که این شرکت برای اولین بار از تبریز در این نمایشگاه حاضر شده است و باید بگویم تحریم ها باعث شده یک فصل طلایی برای صنایع ریخته گری کشور ایجاد شود وروند تولید داخلی به شدت در دوره تحریم ها رونق گرفته است.
ندرچی در خاتمه به تاثیر برگزاری چنین نمایشگاه هایی اشاره کرد و افزود: 25 درصد عملیات فروش و بازاریابی و توسعه بازار و برندینگ در نمایشگاه ها اتفاق می افتد و واحدهای کوچک، متوسط و خرد به واسطه چنین نمایشگاه ها نفس می کشند و با یک هزینه حداقلی فرصتی برای نمایش توانمندی ها خود پیدا می کنند و در این بین برد نمایشگاه های تخصصی مثل این نمایشگاه بسیار بالاتر است چون بازدیدکنندگان تخصصی و مرتبط از آن دیدن می کنند.