تاریخ: ۰۶ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۳۵
بازدید: ۲۸۵
کد خبر: ۱۲۶۸۸۱
سرویس خبر : زمین شناسی

صدور پروانه اکتشافی ۳۸ محدوده معدنی جدید در آذربایجان‌غربی

می متالز - معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: طی یک سال گذشته، پروانه اکتشافی ۳۸ محدوده جدید در این استان صادر شده است.
صدور پروانه اکتشافی ۳۸ محدوده معدنی جدید در آذربایجان‌غربی

به گزارش می متالز، پریسا عابدپور روز پنجشنبه افزود: در این مدت، ۳۹ محدوده اکتشافی با دریافت گواهی کشف در آستانه بهره برداری قرار گرفته اند.

وی اضافه کرد: طی یک سال گذشته، ۴۴ معدن در آذربایجان‌غربی به بهره برداری کامل رسیده است.

وی ادامه داد: با بهره برداری از این معدن‌ها، برای ۳۰۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد شده است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: در این معادن‌، حجم برداشت سالانه ۷۴۹ هزار و ۳۵۰ تن در سال فراهم شده است.

عابدپور افزود: استقرار مسوول فنی و مسوول ایمنی در معادن بزرگ یکی از الزامات بهره برداری از معادن است که در این استان نیز به طور چشم گیری این قانون اجرایی شده و ایمنی معادن از وضعیت مطلوبی برخوردار است.

وی با تاکید بر الزام معدنکاران برای تامین اقلام و تجهیزات ایمنی در معادن اظهار داشت: بازرسان سازمان در خصوص رعایت موارد ایمنی و استفاده از لوازم ایمنی به طور مداوم برمعادن استان نظارت دارند و با معدنکارانی که از قوانین اصول ایمنی در معادن تخطی کنند، مطابق قانون رفتار می شود.

آذربایجان‌غربی از نظر صنعتی یکی از استان‌های کم‌برخوردار کشور به شمار می‌رود اما با اجرای قانون خروج از رکود اقدامات خوبی در راستای بازگشت واحدهای تولیدی و صنعتی این استان به مدار تولید و جذب سرمایه آغاز شده‌است.

عناوین برگزیده