تاریخ: ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۳۸
بازدید: ۲۶۰
کد خبر: ۱۲۶۸۸۲
سرویس خبر : آهن و فولاد

فولاد اصفهان و اسفراین همکاری خود را گسترش می‌دهند

می متالز - مدیرعامل مجتمع فولاد مبارکه اصفهان گفت: مجتمع صنعتی فولاد اسفراین توانمندی بالایی دارد و همکاری ۲ مجتمع فولاد می تواند در آینده در سطح وسیعی گسترش یابد.
فولاد اصفهان و اسفراین همکاری خود را گسترش می‌دهند

به گزارش می متالز، حمیدرضا عظیمیان، چهارشنبه در بازدید از مجتمع صنعتی فولاد آلیاژی اسفراین در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شرکت فولاد مبارکه به عنوان بزرگترین فولادساز خاورمیانه از مشتریان اصلی تولیدات مجتمع فولاد اسفراین است و محصولات زیادی از این مجتمع در خط تولید فولاد مبارکه استفاده می شود.
وی تکمیل زنجیره تولید فولاد و دستیابی به فناوری تولید فولاد را از اهداف فولاد مبارکه برشمرد و افزود: در این بازدید راههای همکاری بیشتر و کاملتر دو مجموعه مورد بررسی قرار خواهد گرفت و به زودی همکاری های گسترده ای میان فولاد مبارکه و فولاد اسفراین صورت خواهد گرفت.

مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان با اشاره به در دست اجرا بودن یک ابرپروژه با عنوان نورد گرم ۲ با ظرفیت ۴.۲ میلیون تن در این مجتمع صنعتی، گفت: ۴۶ درصد این پروژه بزرگ توسط یک شرکت خارجی و ۵۴ درصد در داخل اجرا می شود که البته در قرارداد اولیه که با شرکت همکار خارجی در سال ۹۶ امضا شده بود ۲۷ درصد این پروژه سهم داخلی تعریف شده بود که پس از تحریم های ثانویه و لغو قرارداد، در قرارداد با شرکت جدید خارجی، سهم شرکت های داخلی از آن به ۲ برابر افزایش یافت.

عظیمیان گفت: در این پروژه که به ارزش ۱۰۰ هزار میلیارد ریال اجرا می شود سهم سازندگان، نصابان و شرکت های صنعتی داخلی بیش از ۵۰ هزار میلیارد ریال است و بخش زیادی از هزینه ساخت در این پروژه به شرکت های داخلی از جمله مجتمع فولاد آلیاژی اسفراین می رسد که در این پروژه مشارکت دارد.

 

بومی‌سازی ۴ هزار قطعه صنعتی در فولاد مبارکه

مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان همچنین گفت: این مجتمع تاکنون با بومی سازی ۴ هزار قطعه صنعتی، ۶۸ هزار میلیارد ریال صرفه جویی ارزی برای کشور ایجاد کرده است.

عظیمیان اظهار داشت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر استفاده از توان داخلی در تولیدات، راهبرد شرکت فولاد مبارکه اصفهان بومی سازی حداکثری در بخش های مختلف و استفاده از توان و دانش داخلی برای تامین و ساخت قطعات مورد نیاز کشور است.
مدیرعامل مجتمع فولاد مبارکه اصفهان روز چهارشنبه در صدر هیاتی از توانمندی ها و قابلیت های تولیدی مجتمع صنعتی فولاد آلیاژی اسفراین بازدید کرد.

مجتمع صنعتی فولاد اسفراین از شرکت های زیر پوشش سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و بزرگترین تولید کننده قطعات و مقاطع فولاد آلیاژی در خاورمیانه است که امکان ساخت ۱۴۰ گونه فولاد آلیاژی را دارد.

این مجتمع صنعتی به عنوان بزرگترین تولید کننده قطعات و مقاطع فورج و ریخته گری سنگین و فوق سنگین فولاد آلیاژی، با داشتن متخصصان توانمند و فناوری پیشرفته، توانایی رفع نیازهای راهبردی صنایع کشور در بخش های نفت و گاز، نیروگاهی، کشتی سازی و ماشین سازی، ریلی و صنایع معدن و فولاد را دارد.

شهرستان اسفراین با دارا بودن ۲ مجتمع بزرگ صنعتی فولاد و لوله گستر، قطب صنایع بزرگ استان خراسان شمالی محسوب می شود.

عناوین برگزیده