به گزارش می متالز، رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز پنجشنبه ۶ شهریور در آیین افتتاح این ایستگاه، بیان کرد: ایستگاه وکیل الرعایا بیستیمن ایستگاه خط یک قطار شهری شیراز است که در برنامه زمانبندی خط یک، اجرای آن به تاخیر افتاد.
حسن مرادی با اشاره به چرایی این تاخیر، خاطرنشان کرد:،این ایستگاه در ابتدا از برنامه اجرا، برای مدتی حذف شد، چون پیش بینی میشد مسافران به دلیل استقرار بافت فرسوده در این منطقه از ایستگاه متبوع استقبال نکنند اما پس از گذشت مدتی با توجه به موقعیت قرارگیری بازار وکیل و همچنین طرح توسعه و بازآفرینی بافتهای فرسوده، موجب شد تا احداث این ایستگاه مجددا در دستور کار قرار گیرد.
او زمان اجرای این ایستگاه را قابل قبول دانست و گفت: خردادماه سال گذشته تملک ایستگاه انجام و در بهمن ماه همان سال، ایستگاه آماده بهره برداری شد که با شیوع کرونا راهاندازی آن به هفته دولت موکول شد.
رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز ادامه داد: این ایستگاه در مساحت ١٥ هزار مترمربعی در چهارطبقه ساخته شده و برای احداث آن اعتباری بالغ بر ١٥٠ میلیارد تومان برای ساخت آن هزینه شده است.
مرادی با تاکید بر این نکته که تلاش شد تا کیفیت معماری این ایستگاه به عدد ٢٠ نزدیک شود، گفت: ایستگاه به گونهای طراحی شده که در شان مردم شیراز باشد.
او احداث این ایستگاه را سرآغازی برای ساخت ایستگاههای با کیفیت در سطح کشور ذکر و خاطرنشان کرد: ایستگاههای مترو از سرمایههای اصلی شهرها محسوب میشوند.
رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز مجددا خاطرنشان کرد: ایستگاه وکیل الرعایا یکی از زیباترین و با کیفیت ترین ایستگاههای کشور است.
سید عبدالرزاق موسوی، رییس شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این مراسم گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری اداره شهرها توسط مردم انجام میشود و مردم شیراز در همراهی با شورای اسلامی شهر و شهرداری سنگ تمام گذاشتند که یکی از ماحصل این همراهی راهاندازی ایستگاه مترو وکیل الرعایا است.
او افزود: همچنین کمک دولت در حوزه مترو تعیین کننده است و اگر حمایت آنان نباشد کار توسعه مترو پیش نمیرود.
موسوی اضافه کرد: افزایش روحیه همکاری و همراهی مسئولان بخشهای مختلف استان باید مدنظر همگان قرار گیرد تا بتوانیم به اهداف توسعهای دست یابیم.