تاریخ: ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۴۰
بازدید: ۴۰۴
کد خبر: ۱۲۶۹۷۹
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
استاندار کردستان:

توسعه معدن طلای قروه نمونه موفق سرمایه گذاری خارجی است/ 40 پروژه کلان در کردستان به بهره برداری می رسد

می متالز - استاندار کردستان گفت: فاز 2 پروژه معدن طلای ساریگونی قروه که امروز افتتاح شد نمونه موفقی از یک سرمایه‌گذاری خارجی در کرستان است که حکایت از امنیت پایدار در این استان است.
توسعه معدن طلای قروه نمونه موفق سرمایه گذاری خارجی است/ 40 پروژه کلان در کردستان به بهره برداری می رسد

به گزارش می متالز، بهن مرادنیا مراسم افتتاح فاز 2 پروژه معدن طلای ساریگونی قروه که همزمان با آغاز بهره برداری از طرح های ملی به صورت ویدیو کنفرانس با حضور رئیس جمهور صورت گرفت، اظهار کرد: 40 پروژه کلان در استان با بیش از5 هزار میلیارد تومان در حوزه زیرساخت‌ها مثل راه‌آهن، گازرسانی، آب های مرزی و کشاورزی و غیره به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: در وضعیت کرونا در کردستان خوشبختانه با سرعت قابل توجهی سیر نزولی به خود گرفته که جای تقدیر از مردم و کادر درمان دارد.

مرادنیا یادآور شد: در هفته دولت امسال 706 پروژه با یک هزار و 200 میلیارد تومان و اشتغال‌زایی یک هزار و 400 نفر به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه یک سری پروژه دیگر هم وجود دارد که در مقاطع مختلف در تا پایان سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسد، عنوان کرد:  40 پروژه کلان در استان را با بیش از5 هزار میلیارد تومان در حوزه زیرساخت‌ها مثل راه‌آهن، گازرسانی، آب های مرزی و کشاورزی و غیره به بهره‌برداری می‌رسد که این نوید بخش شاخص‌های توسعه‌ای و زیرساختی استان است که امیدواریم به میانگین کشور برسیم.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: استان کردستان در دو شهرستان سقز و دیواندره معادن متعدد و وسیع شامل مس و سنگ آهن دارد که برای توسعه استان کردستان وزارت سمت یک برنامه جامع برای این معادن در استان داشته باشد.

منبع: کرد پرس
عناوین برگزیده