تاریخ: ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۴۹
بازدید: ۲۰۰
کد خبر: ۱۲۷۰۶۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

اهدای ۶۰ هزار تن سیمان توسط رهبر معظم انقلاب به همدان/ بازسازی مناطق آسیب‌دیده از سیل

می متالز - مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان گفت: ۶۰ هزار تن سیمان اهدایی مقام معظم رهبری صرف بازسازی مناطق آسیب دیده از سیل استان همدان شد.
اهدای ۶۰ هزار تن سیمان توسط رهبر معظم انقلاب به همدان/ بازسازی مناطق آسیب‌دیده از سیل

به گزارش می متالز، حسن ظفری  اظهار کرد: ظرف کمتر از یک سال گذشته ۶۰ هزار تن سیمان اهدایی مقام معظم رهبری صرف بازسازی مناطق آسیب‌دیده از سیل سال گذشته استان همدان شد.

وی با بیان اینکه این میزان سیمان به منظور تسریع در روند بازسازی اماکن مسکونی و تجاری و روستایی آسیب دیده ناشی از سیل به طور رایگان در مناطق آسیب دیده توزیع شد گفت: در جریان سیل بهار سال گذشته در مجموع ۱۸ هزار و ۸۴۶ واحد اماکن مسکونی و تجاری در روستاها و شهرهای کوچک استان آسیب دیدند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان ادامه داد: از این تعداد ۸ هزار و ۹۱۴ واحد نیازمند احداث مجدد و حدود ۶ هزار نیازمند تعمیر و بازسازی و ۴ هزار فقره نیز سهمیه معیشتی استان بود.

وی با بیان اینکه در این ارتباط بیش از ۹ هزار و ۱۰۰ پرونده به عنوان احداثی، ۶ هزار و ۵۸۰ پرونده به عنوان تعمیری و ۴ هزار و ۸۸۳ پرونده متقاضی معیشتی به بانک های عامل معرفی شدند، افزود: در نهایت مالکین ۱۹ هزار و ۲۵۹ واحد موفق به عقد قرارداد با بانک‌ها شدند.

وی با اشاره به هم‌افزایی خوب بین مسوولان ذیربط و ارزیابی دقیق کارشناسی معمول شده، افزود: مجموع پیشنهادات استان با موافقت دولت همراه شد و در نتیجه ۷۱۵ میلیارد تومان کمک به استان اختصاص یافت که ۵۱۵ میلیارد تومان آن در قالب تسهیلات با کارمزد پنج درصد و ۲۰۰ میلیارد تومان آن در قالب کمک بلاعوض در اختیار آسیب‌دیدگان سیل قرار گرفت.

ظفری متوسط فعالیت‌های اجرایی انجام شده برای بازسازی مناطق سیل زده استان را ۹۶ درصد اعلام کرد و افزود: در حال حاضر ۱۰۰ درصد عملیات واحدهای تعمیری، ۱۰۰ درصد کمک های معیشتی و ۹۲ درصد عملیات اجرایی واحدهای نیازمند احداث مجدد در استان انجام شده و پرونده آسیب‌های شدید ناشی از سیل بهاره سال گذشته استان همدان در حال بسته شدن است.

عناوین برگزیده