تاریخ: ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۲۸
بازدید: ۲۳۴
کد خبر: ۱۲۷۰۸۷
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
در راستای سیاستهای داخلی هند:

برای تحقق پتانسیل داخلی نیاز به مهار واردات آلومینیوم است

می متالز - فدراسیون صنایع معدنی هند اعلام کرد کشور در راستای سیاستهای داخلی نیازمند مهار واردات آلومینیوم و تسهیل بهره برداری از منابع غنی توسط معدنکاران محلی با تکیه بر خود دولت، است.
برای تحقق پتانسیل داخلی نیاز به مهار واردات آلومینیوم است

به گزارش می متالز، RL Mohanty  معاون رئیس فدراسیون صنایع معدنی هند (FIMI) در یک webinar اعلام کرد: پیش بینی می شود مصرف داخلی آلومینیوم تا ۲۰۳۱-۲۰۳۲ به ۱۰ میلیون تن برسد و تقاضای آینده را برآورده کند، هند باید تولید بوکسیت را از ۲۳ میلیون تن به حدود ۷۰ میلیون تن و تولید آلومینیوم را از ۷.۴ میلیون تن به ۲۰ میلیون تن برساند.

وی افزود: هند دارای منابع غنی و تقریباً غیر قابل تخریب بوکسیت، ماده اصلی تولید آلومینیوم است.

Mohanty گفت: با وجود داشتن تقاضای داخلی زیاد و ظرفیت داخلی کافی آلومینیوم، ۶۰ درصد از مصرف هند وارد  و منجر به خارج شدن ارز فارکس می شود. برای افزایش تولید داخلی، افزایش واردات آلومینیوم باید محدود شود.

وی در طول webinar با عنوان اعمال نفوذ بوکسیت هند و صنعت آلومینیوم برای Aatmanirbhar Bharat گفت:  در کنار این، برای تسهیل سازمان معدن از بوکسیت، تضمین تخصیص بلوک های زغال سنگ به صنعت آلومینیوم که در حال حاضر فعالیت می کند نیز داده میشود. هند از نظر تولید آلومینیوم با دومین ظرفیت خروجی، بزرگترین تولید کننده در سطح جهان است.

Mohanty گفت: هند از ظرفیت اولیه قابل توجهی از آلومینیوم یعنی ۴.۱ میلیون تن در سال (MTPA) و ظرفیت پردازش ۳.۹ میلیوت تن برخوردار است، که یک بستر مناسب برای مقیاس و بهره برداری از منابع طبیعی کشور بشمار می آید.

صنعت آلومینیوم هند برای افزایش ظرفیت تولید داخلی از ۲ میلیون تن در سال به ۴.۱ میلیون تن در سال، سرمایه گذاری های بزرگی را انجام داده است تا بتواند تقاضای روز افزون آلومینیوم این کشور را تأمین کند.

بیشتر منابع بوکسیت، در ذخایر بوکسیت ساحل شرقی در Odisha و Andhra Pradesh متمرکز شده است و به دنبال آن ایالات دیگر مانندMadhya Pradesh ،Gujarat ، Chhattisgarh، Maharashtra و Jharkhand شامل درصد زیادی از بوکسیت میشوند.

وی گفت که هند نه تنها در تأمین نیاز کشورش خودکفا است بلکه از پتانسیل عظیمی برای حضور در بازار بین المللی بوکسیت نیز برخوردار است.

هند با داشتن ۳۸۹۶ میلیون تن بوکسیت از تاریخ ۱ آوریل ۲۰۱۵ در رتبه ششم رتبه بندی جهانی قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به منابع عظیم موجود در کشور، نیاز به حفاظت بهینه از این ذخایر بوکسیت وجود دارد.

عناوین برگزیده