تاریخ: ۰۶ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۱۱
بازدید: ۲۶۳
کد خبر: ۱۲۷۱۶۲
تفکری عنوان کرد؛

«طرح تاپ» چه کمکی به رونق تولید و دانشجویان می‌کند؟

می متالز - معاون رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با تبیین سامانه «طرح تاپ» گفت: با این طرح به معرفی بنگاه‌های اقتصادی مورد نظر دانشگاه آزاد اسلامی و شناسایی تخصص‌های دانشگاهی مورد نیاز صنایع می‌پردازیم.
«طرح تاپ» چه کمکی به رونق تولید و دانشجویان می‌کند؟

به گزارش می متالز، محسن تفکری در نشست امضای تفاهم‌نامه سه‌جانبه میان دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان، سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان به تبیین سامانه «طرح تاپ» پرداخت.

وی گفت: مرحله نخست اجرای «طرح تاپ» (سامانه توانمندسازی تولید و توسعه اشتغال پایدار) در استان اصفهان مختص ثبت‌نام واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی بود که از ۷ هزار واحد موجود در استان اصفهان ۴ هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی در این طرح ثبت‌نام کردند.

معاون رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان اضافه کرد: از این جهت ما رتبه نخست کشور را داریم و در مرحله ثبت‌نام استاد و دانشجو و تخصص‌ها و رشته‌های تحصیلی آنان «طرح تاپ» را عملیاتی کردیم که با استقبال گسترده مراکز آموزش عالی استان اصفهان مواجه شدیم.

تفکری عنوان کرد: در راستای گسترش همکاری‌ها با دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان، نماینده تام‌الاختیاری از سوی این دانشگاه برای پیشبرد طرح در این مجموعه آموزشی معرفی شده است.

وی ادامه داد: با این روش می‌توانیم به معرفی صنایع و بنگاه‌های اقتصادی مورد نظر دانشگاه آزاد اسلامی و شناسایی تخصص‌های دانشگاهی مورد نیاز صنایع بپردازیم.

ماجرای تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد اسلامی با ستاد کل نیروهای مسلح چه بود؟

معاون رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان متذکر شد: در این زمینه، فراخوان سراسری انجام شده تا استادان در سامانه توانمندسازی تولید و توسعه اشتغال پایدار ثبت‌نام کنند، چراکه نیازهای تخصصی صنایع شناسایی و ثبت شده است.

تفکری بیان کرد: همچنین طی تفاهم‌نامه با ستاد کل نیروهای مسلح شرایطی مهیا شده تا متقاضیان سربازی واجد شرایط و تخصص‌های مربوطه دوره سربازی خود را در واحدهای صنعتی بگذرانند که استان اصفهان از کل ۱۰۰ سهمیه کشور، دارای ۱۶ سهمیه سربازی در این طرح ملی است.

وی تأکید کرد: با توجه به ظرفیت‌ بالای استان اصفهان در بخش صنعت شاهد تأثیر مثبت بر روی تربیت نیروی انسانی ماهر خواهیم بود، بنابراین دانشجویان باید به آسانی در قالب کارآموزی و کارورزی وارد بخش صنعتی و معدنی شوند.

معاون رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان یادآور شد: در طرح تاپ شرایطی پیش‌بینی شده تا استادان برای فرصت‌های مطالعاتی و دانشجویان برای پروژه‌ها و پایان‌نامه‌های دانشجویی وارد صنایع شوند و در حوزه همکاری، اجرای طرح و ایده و نیز کارآموزی و کارورزی با بخش صنعت و معدن همکاری لازم را داشته باشند.

عناوین برگزیده