تاریخ: ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۲۱
بازدید: ۲۱۸
کد خبر: ۱۲۷۴۸۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

بهره‌برداری از کارخانه کنسانتره اسدآباد به دلیل کمبود نقدینگی به تعویق افتاد

می متالز - مدیر فنی کارخانه شایان صنعت کانسار اسدآباد گفت: بهره‌برداری از کارخانه شایان صنعت کانسار اسدآباد به عنوان سومین کارخانه کنسانتره شهرستان نیازمند ارائه تسهیلات بوده و به دلیل کمبود نقدینگی بهره‌برداری از آن به تعویق افتاد.
بهره‌برداری از کارخانه کنسانتره اسدآباد به دلیل کمبود نقدینگی به تعویق افتاد

به گزارش می متالز، محمد نظری اظهار کرد: در همین راستا از مسوولین ارشد استان و شهرستان به‌ویژه استاندار همدان تقاضا داریم با نگاه مثبت خود تسهیلات ویژه‌ای به این مهم اختصاص دهند تا در آینده نزدیک شاهد افتتاح فاز اول این کارخانه صنعتی  باشیم.

وی میزان سرمایه‌گذاری اولیه این کارخانه را  افزون بر ۳۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: این میزان سرمایه‌گذاری توسط  بخش خصوصی و اعضای سهامدار تأمین شده و تا کنون هیچ‌گونه تسهیلاتی برای تکمیل آن دریافت نشده است.

نظری  در رابطه با میزان تولید کنسانتره آهن  در این کارخانه، تصریح کرد: در فاز اول ظرفیت اسمی کارخانه  بر اساس مجوز وزارت صنعت، معدن و تجارت  ۱۰۰هزار تن لحاظ شده است اما با اجرای فاز دوم این میزان تولید با ظرفیت واقعی ۳۰۰هزار تن فعالیت خواهد کرد.

وی  میزان اشتغالزایی فعلی این کارخانه را ۱۰۰ نفر اعلام کرد و یاد آور شد: با بهره‌برداری از فازهای اول و دوم تعداد افراد مشغول به‌کار به صورت مستقیم و غیر مستقیم تا ۴۰۰۰نفر افزایش می‌یابد.

مدیر فنی کارخانه شایان صنعت کانسار اسدآباد خاطرنشان کرد: تبدیل کنسانتره آهن به آهن اسفنجی با مدرن‌ترین روش فرآوری برای اولین بار در این کارخانه به صورت پایلوت اجرا خواهد شد و تا کنون با چنین روشی تبدیل کنسانتره آهن به آهن اسفنجی در کشور رخ نداده است.

نظری  هدف از ایجاد این کارخانه را اطاعت از اوامر مقام معظم رهبری در خصوص خودکفایی صنایع مادر دانست و گفت: جلوگیری از خام فروشی، اشتغالزایی در مناطق محروم و کم اشتغال، بومی کردن صنایع در شهرستان، حرکت در راستای تأمین مواد اولیه صنعت فولاد  و نزدیکی به بازارهای هدف صادراتی به واسطه وجود زیر ساخت‌های مناسب را  از دیگر اهداف ایجاد این کارخانه می‌توان  به شمار آورد.

وی بیان کرد: با شروع فعالیت این کارخانه صنایع بالا دستی از رونق خوبی برخوردار خواهد شد به‌طوریکه تمامی معادن سنگ آهن استان فعال شده و خود باعث ایجاد ارزش افزوده و اشتغال در بالا دست این صنعت می‌شود و بازار صنایع پایین دستی نیز با توجه به موقعیت شهرستان و  نزدیکی به بازار کشور عراق می‌تواند رونق اقتصادی را در این شهرستان دو چندان کند.

نظری یادآور شد: با توجه به مصوبات مجمع عمومی شرکت سهمی از درآمد خالص ایجاد شده به صورت مستقیم برای کمک به آبادانی شهر اختصاص یافته و علاوه بر آن با ایجاد مشاغل غیر مستقیم تحول اقتصادی قابل توجهی در شهرستان به وجود خواهد آمد. 

عناوین برگزیده