تاریخ: ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۰۱
بازدید: ۱۷۰
کد خبر: ۱۲۷۸۵۵
سرویس خبر : آهن و فولاد
معاون وزیر صمت خبر داد:

اختصاص ۲۰۰ میلیارد ریال برای توسعه صنایع فولادی در کشور

می متالز - معاون وزیر صمت گفت: ۲۰۰ میلیارد ریال از سود حاصل از سرمایه گذاری در صنعت فولاد برای طرح های توسعه این صنعت اختصاص داده می شود.
اختصاص ۲۰۰ میلیارد ریال برای توسعه صنایع فولادی در کشور

به گزارش می متالز، خداداد غریب پور صبح چهارشنبه در دیدار با آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان اظهار داشت: بنگاه‌های بزرگ بزرگترین منابع سرمایه گذاری در کشور هستند و به همین منظور باید از این ظرفیت برای توسعه و پیشرفت کشور استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه امسال و پارسال از سود حاصل از سرمایه گذاری در بخش فولاد بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال برای برای توسعه طرح‌های توسعه‌ای فولاد در کشور استفاده می‌شود، ابراز داشت: یکی از این طرح‌های توسعه‌ای در کاشان با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیون یورو و سه هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال امروز کلنگ زنی می‌شود.

معاون وزیر صمت با بیان اینکه برای این طرح و انجام آن ۲۴ ماه زمان تعریف شده است، تصریح کرد: با اجرای طرح توسعه فولاد در کاشان بیش از یک هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول به کار می‌شوند.

وی همچنین در مورد منطقه ویژه اقتصادی کاشان بیان داشت: این منطقه هم اکنون فنس کشی و دیوار کشی شده است و امیدواریم با اختصاص منابع مالی لازم زمینه را برای تأمین زیرساخت‌های این منطقه فراهم کنیم.

غریب پور یکی از مهمترین زیرساخت‌ها را تأمین آب برای منطقه ویژه اقتصادی کاشان دانست و خاطرنشان کرد: در حوزه سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی هم فعالیت‌های خوبی در کشور انجام شده است و بر این مبنا سعی می‌کنیم از خام فروشی در این صنعت جلوگیری کنیم.

وی با اشاره به اینکه استان اصفهان پیشتاز در حوزه سنگ‌های قیمتی است، افزود: در این صنعت و با انجام اقدامات لازم برای حمایت از فعالین این بخش ۵۰۰ هزار شغل ایجاد می‌شود.

معاون وزیر صمت کاشان را یک شهر رونق بافته در حوزه معادن دانست و گفت: در زمینه اکتشاف معادن هیچ محدودیتی نداریم و اگر طرح‌هایی در این زمینه ارائه شود، حمایت می‌کنیم.

عناوین برگزیده