تاریخ: ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۱۸
بازدید: ۱۵۸
کد خبر: ۱۲۸۰۰۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

روند بورس رو به بهبود می‌رود

می متالز - وزیر اقتصاد با بیان اینکه بازار سرمایه در حال عمق یافتن و پایدار شدن و گاهی نیز با اصلاحاتی همراه است، گفت: مطمئن هستم روند بورس رو به بهبود می‌رود.
روند بورس رو به بهبود می‌رود

به گزارش می متالز، فرهاد دژپسند امروز (شنبه، ۱۵ شهریورماه) در آیین شصت و نهمین سالگرد تاسیس بانک صادرات با اشاره به ضرورت استفاده از فرصت طلایی بورس برای سیستم بانکی و واگذاری دارایی‌های مازاد، اظهار کرد: نباید با برخی اظهارنظر‌ها بازار سرمایه را خدشه دار کرد.

وی افزود: بازار سرمایه در حال عمق یافتن و پایدار شدن و گاهی نیز با اصلاحاتی همراه است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: در بازار سرمایه خویشتنداری برای سهامداران ضروری است و کسانی که وارد این بازار شده اند باید بدانند که باید نگاه میان‌مدت و بلندمدت داشته باشند.

دژپسند افزود: سازمان بورس و اوراق بهادار، متولی نظارت بر این بازار است و شورای عالی بورس نیز بر این سازمان نظارت می‌کند.

وی گفت: همه مراحل پذیرش گروه مالی سپهر زیر مجموعه بانک صادرات در بورس انجام شده و ۶۳ درصد آن در بورس پذیرش خواهد شد و این نشان از برقراری پلی بین سیستم بانکی بیمه و بورس برای تامین مالی است.

رونمایی از چند طرح در بانک صادرات با حضور وزیر امور اقتصاد و دارایی

امروز در آیینی با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی، از چند طرح تسهیلاتی رونمایی شد.

یکی از این طرح‌ها، تسهیلات بدون واریز قسط است که بر این اساس دارندگان سپرده‌های بلندمدت در بانک صادرات، می‌توانند از تسهیلات تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان بهره‌مند شوند.

بر این اساس، سقف تسهیلات به میزان ۵۰ درصد مبلغ سپرده است و نیازی به واریز قسط از طرف وام گیرنده نیست و پرداخت اقساط از محل سوده سپرده انجام می‌شود.

طرح دیگری که رونمایی شد با عنوان اعتبار در حساب جاری برای نیاز مالی کوتاه مدت مشتریان در صورت کافی نبودن موجودی حساب برای پرداخت وجه چک صادر شده کاربرد دارد.

بر این اساس تولیدکنندگان و فروشندگان چنانچه کالا را به صورت نسیه بفروشند و چک‌های حاصل را نزد شعب این بانک تودیع کنند و هنگام سررسید چک موجودی نداشته باشند از محل خرید دین و تنزیل چک‌های واگذاری ایشان این چک‌ها تامین اعتبار و پاس می‌شود.

طرح طراوت مسکن امروز رونمایی شد که هدف آن تسهیل و کاهش هزینه واحد‌های مسکونی است و سازندگان می‌توانند با گشایش اعتبارات اسنادی ریالی مدت‌دار در این بانک مصالح مورد نیازشان را از تولیدکنندگان فروشندگان مصالح ساختمانی به صورت نسیه ۱۲ تا ۱۸ ماه خریداری کنند.

طرح طراوت توسعه امروز در بانک صادرات برای کمک به رونق تولید رونمایی شد که بر این اساس و فروشندگان ماشین آلات تجهیزات و پیمانکاران از طریق اعتبار اسنادی داخلی مدت‌دار می‌توانند اقدام به فروش محصولات و خدمات خود کنند و در قالب عقد خرید دین نزد شعب بانک صادرات تنزیل و پول خود را دریافت کنند؛ بنابراین گزارش طرح شمس نیز امروز افتتاح شد که بر اساس آن، شعب مجازی بانک صادرات افتتاح شد که بدون نیاز به مراجعه حضوری خدمات بانکی را به مشتریان ارائه می‌کنند.

عناوین برگزیده