به گزارش می متالز، او اما میگوید که به آینده امیدوار است و به محض تولید یک واکسن موثر برای کرونا، مسافران به فرودگاهها بازخواهند گشت. بهرغم کاهش هزینههای شرکت هواپیمایی یونایتد ایرلاینز ایالاتمتحده، هنوز هم تخمین زده میشود که این شرکت روزانه ۴۰ میلیون دلار ضرر میدهد. در حال حاضر ۴۰ درصد از ناوگان هواپیمایی این شرکت در حال خاک خوردن در باند فرودگاهها هستند و اگر اوضاع به همین نحو پیش برود حتی ممکن است تا ۳۶ هزار نفر دیگر از کارکنان این شرکت نیز از اول اکتبر تعدیل شوند.
باوجود چشمانداز بسیار تیرهای که پیشروی شرکت یونایتد و کل صنعت هوانوردی قرار دارد، کربی همچنان امیدوار است و در گفتوگویی با سیانبیسی تاکید میکند که به محض ساخت واکسن کرونا، تعداد سفرها به سطح پیش از کرونا خواهد رسید. او میگوید: «پس از توزیع واکسن کرونا، تقاضاهای زیادی برای انجام سفرهای مسافرتی، کاری و بازگشت به جهان مسافرتها وجود خواهد داشت.» تقریبا ۶ ماه پس از آغاز شیوع کرونا که موجب شد تقاضا برای سفرهای هوایی در ایالاتمتحده تا ۹۵درصد نیز کاهش یابد، این صنعت هنوز شاهد بهبود قابلتوجه تقاضا در این بخش نبوده است.
سازمان امنیت نقلوانتقال آمریکا میگوید هنوز تعداد مسافران در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش ۷۰درصدی را نشان میدهد. دیگر فاکتور مهم در کاهش تقاضا برای سفرهای کاری آن است که به دلیل زیانهای مالی سنگین، کسبوکارها از کارکنان خود میخواهند تا از طریق تماس تصویری با طرفهای خود در مناطق و کشورهای دیگر دیدار و گفتوگو کنند. کربی البته تردید دارد که این تغییر روند دائمی باشد. او میافزاید: «تماس تصویری و برگزاری نشستها و جلسات از طریق برنامه زوم برای مواقعی مفید است که شما نمیتوانید در محل حاضر شوید، اما نمیتواند لطف جلسه حضوری را جبران کند.
البته نمیتوان انتظار داشت که یکشبه این اتفاق رخ دهد، اما انتظار دارم در طول یک تا دو سال آینده، تعداد سفرهای کاری به میزان پیش از کرونا برسد.» البته هنوز زمان مشخصی برای ساخت واکسن کرونا و توزیع آن بین بیش از ۳۳۰ میلیون آمریکایی مشخص نیست، اما مقامات میگویند ممکن است یک واکسن موثر برای کرونا را بتوانند در پایان سال جاری یا اوایل سال میلادی آینده، بهتدریج توزیع کنند.