تاریخ: ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۳۴
بازدید: ۳۰۵
کد خبر: ۱۲۸۸۳۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

تولید سیمان تهران با ظرفیت اسمی ۱۳۴۰۰ تن در روز

می متالز - سیدعباس حسینی گفت: سال گذشته رکود اقتصادی و موانع زیادی بر سر راه تولید قرار داشت اما گروه سیمان تهران با همه این مشکلات، توانست تولید خود را به بیش از ۸/ ۶ میلیون تن برساند که در مقایسه با سال مالی ۱۳۹۷ از رشد ۴ درصدی برخوردار بوده است.
تولید سیمان تهران با ظرفیت اسمی ۱۳۴۰۰ تن در روز

به گزارش می متالز، سیدعباس حسینی مدیرعامل شرکت سیمان تهران گفت: این کارخانه در سال ۱۳۳۵ با ظرفیت اسمی ۳۰۰ تن در روز آغاز به‌کار کرد و اکنون دارای پنج خط تولیدی فعال با ظرفیت اسمی تولید ۱۳۴۰۰ تن در روز است. این شرکت یکی از زیرمجموعه های هلدینگ کاوه پارس متعلق به بنیاد مستضعفان است.

 وی افزود: سال گذشته رکود اقتصادی و موانع زیادی بر سر راه تولید قرار داشت اما گروه سیمان تهران با همه این مشکلات، توانست تولید خود را به بیش از ۸/ ۶ میلیون تن برساند که در مقایسه با سال مالی ۱۳۹۷ از رشد ۴ درصدی برخوردار بوده که امید است با توجه به شعار جهش تولید، روند رشد تداوم داشته باشد. بنابراین عزم راسخ این مجموعه را بر تولید بیش از بودجه مصوب خواهد بود.

مدیرعامل سیمان تهران  به مسائل زیست محیطی کارخانه اشاره کرد و گفت: کلیه صنایع ملزم به رعایت استانداردهای مصوب درخصوص میزان آلاینده های خطوط تولید خود هستند. این استانداردها هر چند سال مورد بازنگری قرار می‌­گیرد و سختگیرانه‌تر می شود. خط ۶ شرکت سیمان تهران در سال ۱۳۵۶ به بهره برداری رسید و تا زمان تغییر استانداردها، به عنوان یک خط تولیدی غیرآلاینده  مشغول به فعالیت بود. با تغییر این استانداردها شرکت سیمان تهران ملزم به تعطیلی موقت این خط و همچنین صرف هزینه بالا جهت بروزرسانی سیستم فیلتراسیون این خط شد. همچنین درخصوص خط ۹ این شرکت که با بهره گیری از برترین تکنولوژی روز احداث شده بود با اعمال تحریم های ظالمانه استکبار جهانی و تاکید بر بهره گیری از توانایی های داخلی، از شرکت داخلی برای نصب و راه اندازی سیستم فیلتراسیون استفاده شد.  متاسفانه نتیجه این امر خروج  غبار بالاتر از حد استاندارد این خط بود که شکایت سازمان محیط زیست در رابطه با این دوخط شکل گرفت. شرکت سیمان تهران در مسیر ایفای تعهدات خود و با هماهنگی قابل تقدیر سازمان محیط زیست، با بسیج تمام امکانات و صرف بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال سرانجام در نیمه دوم سال ۱۳۹۸ موفق به بروزرسانی سیستم فیلتراسیون این دوخط شد.

وی اعلام کرد: در حال حاضر کلیه خطوط تولید این مجموعه بصورت آنلاین توسط سازمان محیط زیست رصد می شود.

 حسینی درباره ارزش دلاری جایگزینی شرکت سیمان تهران افزود: هزینه احداث یک واحد یک میلیون تنی تولید سیمان خاکستری با تکنولوژی روز اروپایی حدود ۳۰ میلیون یورو به اضافه حدود هشت هزار میلیارد ریال است. اما در خصوص شرکت سیمان تهران با توجه به تعدد خطوط تولید و همجواری آن با شهر تهران و عدم امکان اخذ مجوز ساخت کارخانه در جوار شهر تهران امکان برآورد آن مقدور نیست. بنابراین این کارخانه به لحاظ قدمت و جایگاه ارزش بسیار بالایی دارد که باید در حفظ آن بکوشیم.

 مدیرعامل سیمان تهران درخصوص شائبه استفاده از سوخت مازوت نیز عنوان کرد: بسیاری از کارخانه‌های من‌جمله شرکت های سیمانی با فرارسیدن فصل سرما و قطع گاز ورودی به کارخانه هایشان، ملزم به استفاده از سوخت مازوت هستند.  در سال ۱۳۹۸ بحث ایجاد بوی نامطبوع در سطح تهران به اشتباه به عنوان یکی از گزینه ها در این مسئله مطرح شد. هر چند این شائبه از سوی کلیه نهادها و مراجع ذیصلاح رد شد ولیکن منجر به صدور مجوز استفاده کارخانه‌های سیمان تهران از گاز به عنوان سوخت پاک در تمام طول سال شد. /فارس

عناوین برگزیده