تاریخ: ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۱۷
بازدید: ۲۵۱
کد خبر: ۱۲۹۰۲۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

۲ اقدام مهم شرکت فولاد مبارکه برای حمایت از سهامداران

می متالز - معاون سرمایه گذاری و امور شرکت‌های فولاد مبارکه: این شرکت در راستای سیاست‌های دولت برای حمایت از سهامداران و شرکت‌های سرمایه پذیر، ۲ اقدام مهم انجام داد.
۲ اقدام مهم شرکت فولاد مبارکه برای حمایت از سهامداران

به گزارش می متالز، غلامرضا طاهری با بیان این مطلب افزود: با توجه به روند منفی هیجانی ایجاد شده در بورس طی هفته‌های اخیر –که منجر به ایجاد فضای نامطمئن در جامعه سهامداران حقیقی و درنتیجه، خروج نقدینگی از این بازار شده است- شرکت فولاد مبارکه نسبت به حمایت از سهام داران خود و شرکت‌های سرمایه پذیر اقدام کرد.
وی اضافه کرد: در نخستین اقدام، با توجه به صدور مجوز خرید سهام خزانه، پیگیری برای دریافت مصوبه از هیئت مدیره شرکت، توسط معاون اقتصادی و مالی فولاد مبارکه در دستور کار قرار گرفت و این موضوع براساس دستورالعمل افشای اطلاعات با اهمیت، طی اعلامیه شفاف سازی در سامانه کدال، اطلاع رسانی شد.
معاون سرمایه گذاری و امور شرکت‌های فولاد مبارکه با اشاره به اقدام دیگر این شرکت برای حمایت از بازار سرمایه تصریح کرد: حمایت از سهام شرکت‌های موجود در پرتفوی شرکت فولاد مبارکه (سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات، فولاد هرمزگان و سرمایه گذاری توکا فولاد) به فراخور فضای حاکم بر آنها، گام دیگر حمایتی بود.
وی افزود: این شرکت ضمن همراهی هوشمندانه و مقتدرانه با خریداران سهام این شرکت ها، برای ایجاد آرامش در فضای معاملاتی سهام شرکت‌های مذکور و رفع نگرانی جامعه سهامداران تلاش کرد.
طاهری با اشاره به نتایج حاصل از اقدامات حمایتی صورت گرفته، ادامه داد: انتشار خبر مربوط به پیگیری مجوز خرید سهام خزانه در بازار، سبب تقویت جو اعتماد و ایجاد فضای خوش بینی و در نتیجه افزایش تقاضای خرید سهام شرکت فولاد مبارکه در قیمت‌های منفی روز جاری شد. این موضوع در نهایت منجر به ثبت قیمت سهام شرکت در درصد‌های مثبت شد.
وی گفت: با تغییر روند ایجاد شده در سهام سایر شرکت‌های معدنی و فولادی همه شرکت‌های پرتفوی گروه فولاد مبارکه در کنار سهام این شرکت، روز جاری را سبزپوش به پایان رساندند.
معاون سرمایه گذاری و امور شرکت‌های فولاد مبارکه با اشاره به پیشنهاد تشکیل صندوق سرمایه گذاری مشترک افزود: در کنار اقدامات یاد شده، اجرای پیشنهاد ایمیدرو مبنی بر تشکیل صندوق سرمایه گذاری مشترک شرکت‌های بزرگ معدن و صنایع معدنی با سرمایه ۳۰۰ هزار میلیارد ریالی، حمایت‌های بیشتر از سهامداران را به دنبال خواهد داشت.

عناوین برگزیده
واگذاری ۱۷۲ هکتار از اراضی ملی جهت ساخت نیروگاه خورشیدی و تجدیدپذیر به ایرالکو و بهره‌برداری از فاز نخست پروژه ۸۰ مگاواتی مولد اضطراری شرکت آلومینیوم ایران
با حضور سهامداران عمده و اعضای هیات مدیره ایرالکو، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی، مدیر امور اراضی استان مرکزی و مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای باختر انجام شد؛

واگذاری ۱۷۲ هکتار از اراضی ملی جهت ساخت نیروگاه خورشیدی و تجدیدپذیر به ایرالکو و بهره‌برداری از فاز نخست پروژه ۸۰ مگاواتی مولد اضطراری شرکت آلومینیوم ایران