تاریخ: ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۴۰
بازدید: ۱۳۹
کد خبر: ۱۲۹۱۶۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

اولتیماتوم به معادن ‌داران حاکمیتی/ درآمد ۵ هزار و ۶۵۳ معدن چه می‌شود؟

می متالز - معاون اقتصادی وزیر کشور می‌گوید ۱۰ هزار و ۴۵۰ معدن در کشور وجود دارد که از این تعداد ۵ هزار و ۶۵۳ معدن معادل ۵۲ درصد فعال، ۴ هزار و ۹۹۵ معدن معادل ۴۶ درصد غیرفعال و ۲۵۷ معدن معادل ۲ درصد در حال تجهیز هستند.
اولتیماتوم به معادن ‌داران حاکمیتی/ درآمد ۵ هزار و ۶۵۳ معدن چه می‌شود؟

به گزارش می متالز، بابک دین پرست معاون اقتصادی وزیر کشور، با اشاره به اقدام مشترک وزارت کشور و صمت پیرامون استفاده بهینه ازظرفیت معادن اظهار داشت: رییس جمهور در نشست اخیر خود با استانداران سراسرکشور، دستور ویژه ای مبنی بر ضرورت مولد سازی بخش بزرگی از معادن کشور که هم اکنون منجمد هستند صادر و تاکید کرد، مهلت کوتاهی به افرادی که معادن در اختیار آنهاست داده شود، اگر نتوانستند در موعد مقرر از معادن در اختیار بهره برداری کنند، معادن را آزاد کنیم.

 

وجود ۱۰ هزار و ۴۵۰ معدن در کشور

وی با اشاره به وجود ۱۰ هزار و ۴۵۰ معدن در کشور گفت: از این تعداد تعداد پنج هزار و ۶۵۳ معدن در حدود ۵۲ درصد فعال ، چهار هزار و ۹۹۵ معدن در حدود ۴۶ درصد غیرفعال و ۲۵۷ معدن معادل ۲ درصد درحال تجهیز هستند.

 

ایجاد ۸۸۸ هزار اشتغال جدید درصورت فالسازی ظرفیت معادن

به گفته معاون وزیر کشور، اگر این تعداد معادن فعال شوند شاهد ایجاد ۸۸۸ هزار اشتغال جدید و نیز ۴۱۰ هزار شغل جدید در مناطق کمترتوسعه یافته خواهیم بود، اما درصورت فعال شدن معادن غیرفعال، شاهد افزایش ظرفیت تولید به میزان ۳۲۷ هزار تن (معادل ۴۵ درصد تولید سالانه کشور) خواهیم شد.

عناوین برگزیده