تاریخ: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۰:۴۰
بازدید: ۱۷۶
کد خبر: ۱۳۰۰۵۵

۵۰ پروژه مشترک کروز با دانشگاه‌ها

می متالز - مدیر تحقیق و توسعه کروز گفت: در این مرکز با سرمایه‌گذاری بسیار بالا پیشرفته‌ترین دستگاه‌های اندازه‌گیری و سیستم‌های طراحی تهیه‌شده و حدود ۲۳۰نفر از نخبگان و متخصصان کشور در حال تحقیق و پژوهش هستند و حاصل کار و فعالیت آنها، طراحی قطعات پیشرفته موردنیاز خودروسازی کشور است.
۵۰ پروژه مشترک کروز با دانشگاه‌ها

به گزارش می متالز، محمدرضا دهقان افزود: طراحی قطعات را از مرحله مهندسی معکوس آغاز کردیم و امروز توان آن را داریم تا بر اساس درخواست خودروساز، همگام با هر سطح از تکنولوژی روز دنیا، سیستم‌های داخلی خودرو را از ابتدا طراحی کنیم. دهقان با تاکید بر اینکه برای داخلی‌سازی قطعات با‌کیفیت همیشه آماده هستیم، تصریح کرد: در حال‌حاضر ۵۰ پروژه با دانشگاه‌های معتبر کشور از جمله شریف، تهران و امیرکبیر در حال انجام است و توانسته‌ایم ۳‌هزار قطعه از قطعات مورد‌نیاز خطوط تولید خودروسازان را که در گذشته از خارج کشور تامین می‌شد، بومی‌سازی کنیم.

مدیر تحقیق و توسعه کروز خاطرنشان کرد: توانسته‌ایم با همت مهندسان و ارتباط با دانشگاه‌های مذکور به خودکفایی بسیاری از قطعات مانند کنترل‌بدنه نسل جدید تعدادی از خودروهای داخلی، مدل‌های متفاوت سوئیچ، ECU نسل جدید که دارای قابلیت‌های منحصر‌به‌فرد است، طراحی و ساخت اجزای‌مکانیکی پلت‌فرم‌های برقی کروز و بهینه‌سازی آن شامل مجموعه جعبه الکترونیکی کنترل بدنه، متعلقات مکانیکی جعبه الکترونیک ECU، فیوزباکس‌ها و ... دست یابیم. کروز در حال‌حاضر ۳۰‌درصد از نیاز خودروسازی کشور را تامین می‌کند و اقدامات مهمی در راستای بومی‌سازی قطعات انجام داده است. از دستاوردهای آن می‌توان به بومی‌سازی ECU در ۵ نسل اشاره کرد. کروز از حدود ۱۲ سال پیش با تامین ECU با پردازنده ۱۶ بیتی، نیازهای خودروسازان را برآورده کرده و همزمان با ارتقای آپشن‌ها و اضافه‌شدن ویژگی‌های متفاوت از قبیل کروز کنترل، ECU، سطوح آلایندگی بالا، استفاده از گیربکس اتوماتیک و ... طراحی نسل ECU ۳۲ بیتی را آغاز کرده و به تولید انبوه رسیده است. این بنگاه اقتصادی پس از پنج سال کار تحقیقاتی و انجام آزمایش‌های متعدد، موفق به تولید محصول ایربگ شده که علاوه بر طراحی سخت‌افزار، مستلزم اجرای مرحله‌به‌مرحله یک نرم‌افزار چند هزار خطی است و اکنون به تولید انبوه رسیده است.

عناوین برگزیده