تاریخ: ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۰۴
بازدید: ۱۷۶
کد خبر: ۱۳۰۰۹۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرعامل شرکت سبد گردان هدف:

سپرده سرمایه‌گذاری بانکی متهم اصلی خلق نقدینگی و تورم

می متالز - مدیرعامل شرکت سبد گردان هدف سپرده سرمایه‌گذاری بانکی را متهم اصلی خلق نقدینگی و تورم کشور دانست و گفت: پول و شبه پول وسیله سرمایه‌گذاری نیست.
سپرده سرمایه‌گذاری بانکی متهم اصلی خلق نقدینگی و تورم

به گزارش می متالز، عباسعلی حقانی نسب در فضای مجازی با تاکید بر اینکه مردم شرمایه خود را از سپرده سرمایه‌گذاری بانکی خارج کنند، نوشت: سپرده سرمایه‌گذاری بانکی، بدترین روش سرمایه‌گذاری با کمترین سود و متهم اصلی خلق نقدینگی  و تورم کشور است. افراد حتی برای گرفتن کامل کمترین سود نیز  باید حداقل یک سال صبر کنند.

وی تاکید کرد: به مردم عزیز  توصیه می‌کنم از سپرده‌های سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت و بلندمدت بانکی خارج و آن را فسخ کنند.

مدیرعامل شرکت سبد گردان هدف تصریح کرد: افراد می‌توانند به جای سپرده‌گذاری در بانک‌ها، در حساب‌های سبد سرمایه‌گذاری اختصاصی مطمئن با درآمد ثابت ، اسناد خزانه، اوراق مشارکت ،اوراق تبعی بورس،صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت که به بانک‌ها وابسته نیستند و همگی  سود بیشتر از بانک دارند، سرمایه‌گذاری کنند.

حقانی نسب ادامه داد: پول و شبه پول رایج هر کشوری وسیله مبادله است وسیله سرمایه‌گذاری  نیست.

وی تصریح کرد: متاسفانه سال‌هاست سیستم بانکی کشور به غلط از پول و شبه پول به‌عنوان وسیله سرمایه‌گذاری با شبهه ربوی  استفاده می‌کند. همین موضوع باعث شده که روزانه بالغ‌بر ۱۰۰۰میلیارد تومان نقدینگی بلامحل از همین محل خلق شود که زمینه تورم دو رقمی  و خالی شدن جیب مردم به‌ویژه قشر ضعیف، جامعه را فراهم کند.

مدیرعامل شرکت سبد گردان هدف یادآوری کرد: نکته قابل تامل این است که این کار به نفع بانک‌ها در خصوص کاهش هزینه پول، شبه پول  و اصلاح مثبت شدن  تراز عملیاتی آنها خواهد بود و توسعه تولید را به همراه خواهد داشت.

حقانی نسب اضافه کرد: در این روش، مکانیزم و ساختار غلط سیستم بانکی کشور  منشا اصلی چهار معضل اساسی کشور که عبارتند از حذف تولید، فساد ساختاری، تورم ساختاری و هدایت منابع به سمت سوداگری می‌شود.

وی تاکید کرد: بنابراین مهم نیست افراد چه میزان پول برای سرمایه‌گذاری دارند، مهم این است که این منبع را به بهترین روش ممکن بتوانند در محل مناسبی سرمایه‌گذاری کنند.

مدیرعامل شرکت سبد گردان هدف در پایان درباره بهترین روش سرمایه‌گذاری گفت: از ویژگی‌های مهم بهترین روش سرمایه‌گذاری سود مناسب و امنیت است. بهترین روش سرمایه‌گذاری به قیمت زیان قشر ضعیف و متوسط جامعه  تمام  نمی‌شود؛ بنابراین بهترین روش برای سرمایه‌گذاری افراد این است که شریک کسب و کارهای موفق دیگران در بازار مبادله شراکت‌ها یا بازار شراکت محور بورس شوند.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد