تاریخ: ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۴۷
بازدید: ۱۲۸
کد خبر: ۱۳۰۶۳۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
معاون وزیر صنعت خبرداد:

تعریف پروژه شرکت‌های معدنی از محل سود عملکرد 4.8 میلیارد یورویی

می متالز - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: شرکت‌های بخش معدن و صنایع معدنی از محل سود عملکرد پارسال ۴.۸ میلیارد یورو ، ۴۰ هزار میلیارد تومان پروژه‌های توسعه‌ای تعریف کردند که این امر بی‌سابقه است.
تعریف پروژه شرکت‌های معدنی از محل سود عملکرد 4.8 میلیارد یورویی

۴.۸ میلیارد یورو پروژه شرکت‌های معدنی از محل سود عملکرد

به گزارش می متالز، خداداد غریب‌پور شامگاه یکشنبه در نشست هم‌اندیشی ایمیدرو، شرکت‌های معدنی و صنایع معدنی و رییس سازمان بورس به منظور حمایت از سهامداران و سرمایه‌گذاران بازار سرمایه افزود: امروز ۸۵ شرکت صنعتی و معدنی ۶۵ میلیارد دلار از مجموع ارزش بازار سرمایه را دارند.

وی اضافه کرد: همچنین در فرابورس نیز حدود ۴۸ میلیارد دلار بالغ بر یکهزار و یکصد هزار و میلیارد تومان را از آن خود کرده اند.

غریب‌پور تصریح کرد: سهم شرکت‌های ما در بورس ۱۴ درصد ، اما ۲۲ درصد از سهم سود بورس را به خود اختصاص داده‌اند.

رییس هیات عامل ایمیدرو تصریح کرد: صنایع معدنی نسبت به وجود بازار امکان رشد دارند و تقسیم سود توسط شرکت با هدف توسعه فعالیت‌ها به اجرا درآمد.

وی پیرامون برگزار ی این نشست توضیح داد: تقویت بازار سرمایه و دفاع از سهامداران خرد علت اصلی برپایی این نشست است و انتظار بورس تهران این است که شرکت‌های بزرگ بخش معدن و صنایع معدنی در بورس حضور فعال داشته باشند تا از سهامداران خرد دفاع کنند.

غریب‌پور اضافه کرد: گسترش بازار سبب اطمینان خاطر سهامداران می‌شود و درواقع آنها با ریسک کمتری وارد بازار می‌شوند و این امر استقبال خوبی را بدنبال خواهد داشت.

عناوین برگزیده