تاریخ: ۲۸ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۴۳
بازدید: ۱۵۳
کد خبر: ۱۳۰۸۴۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

عرضه اولیه سیمانی شستا افزایش ۱۳۵درصدی سود خود را به رخ کشید

می متالز - مدیرعامل هلدینگ سیمان تامین(سیتا) که جزو شرکت های عرضه اولیه ای تابعه شستا به شمار می رود با تشریح عملکرد این هلدینگ از رشد ۱۳۵درصدی سود خالص سیتا در سه ماهه اول سال ۹۹ خبر داد که بر این اساس سود خالص این هلدینگ از ۱۹۳ میلیارد تومان در بهار سال ۹۸ به ۴۵۵ میلیارد تومان در بهار سال ۹۹ رسیده است.
عرضه اولیه سیمانی شستا افزایش ۱۳۵درصدی سود خود را به رخ کشید

به گزارش می متالز، با توجه به آشکار شدن نشانه هایی از بازگشت بورس به مدار رونق در هفته گذشته، رصد آمار و اطلاعات به منظور شناسایی شرکت هایی که سهام آنها از ارزندگی بنیادی برخودار است و تفکیک آنها از شرکت هایی سرمایه گذاری در آنها به دلیل نداشتن سود و عملکرد مناسب ریسک بالایی دارد، اهمیت فراوانی یافته است.

بر این اساس گزارش هایی که شرکت های بورسی از وضعیت عملکرد خود در سالجاری منتشر می کنند به سهامداران کمک می کند، ارزیابی بهتری از وضعیت شرکت ها داشته باشند. یکی از گروه هایی که سهامداران مشتاق دریافت اطلاعات و آمار عملکرد آنها هستند، گروه سیمانی بورس است و هلدینگ سیمان تامین با نماد سیتا از جمله شرکت های عرضه اولیه ای و مورد توجه سهامداران در این گروه به شمار می رود.

پیش بینی رشد قابل توجه سود در نیمه دوم سال

شستا رسانه با انتشار ویدئویی از رضا جمارانیان مدیرعامل هلدینگ سیمان تامین به تشریح وضعیت این شرکت پرداخت. جمارانیان در این ویدئو اظهار کرد: با افزایش قابل توجه فروش این مجموعه، سود ناخالص سیتا  به ۵۵۴ میلیارد تومان در سه ماهه ابتدایی سال ۹۹ رسیده است که به این ترتیب با توجه به این که سود ناخالص کسب شده در مدت مشابه سال گذشته ۲۸۵ میلیارد تومان بوده، سود ناخالص سیتا در بهار ۹۹ حدود ۹۴ درصد رشد کرده است.

وی درباره فروش هلدینگ سیمان تامین در سه ماهه ۹۹ گفت: سیتا موفق شد در سه ماهه ابتدایی ۹۹ تمام تخفیف های فروش خود را حذف کند و تقریبا کل فروش ما به صورت نقدی انجام شد که این امر تاثیر بسیار مهمی در افزایش بازدهی این هلدینگ در بهار ۹۹ داشت.

جمارانیان سود خالص سیتا در سه ماهه اول سال ۹۹ را ۴۵۵ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: رشد سود خالص سیمان تامین در سه ماهه ابتدای سال ۹۹ حدود ۱۳۵ درصد بوده است و پیش بینی ما این است که رشد سود ما در نیمه دوم سال بیش از ارقامی باشد که در سه ماهه ابتدایی سال داشتیم چرا که مجوز افزایش قیمت ۲۰ درصدی سیمان نیز در این مدت به رشد سود ما کمک می کند.

منبع: کاما پرس
عناوین برگزیده