تاریخ: ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۱۹
بازدید: ۱۹۱
کد خبر: ۱۳۰۹۲۷
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:

۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای اکتشافات معدن آلبلاغ لحاظ شده است

می متالز - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای اکتشافات معدن آلبلاغ از طریق ایمیدرو برای سال جاری لحاظ شده، گفت: ایمیدرو اصرار دارد تا بخش خصوصی وارد کار شود لذا با ارایه تسهیلات و تامین مالی مشکلات معدن کاران را حل می کند.
۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای اکتشافات معدن آلبلاغ لحاظ شده است

به گزارش می متالز، "خداداد غریب پور" امروز چهارشنبه (۲۶ شهریور) در هشتمین جلسه شورای معادن خراسان شمالی گفت: موضوعی را که در بحث معدن آلبلاغ اسفراین پذیرفته ایم را بدون شک انجام می دهیم لذا کار اکتشافاتی آلبلاغ را یک‌ساله انجام می دهیم.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس هیات عامل ایمیدرو بیان کرد: ۶۵۰ هزار کیلومتر مربع از اکتشافات کشور در اختیار ایمیدرو است که ما ۲۲ درصد بازار سرمایه را در بخش معادن در اختیار داریم.

وی اظهارکرد: ۱۱ونیم میلیارد تومان اعتبار حفاظتی برای معدن آلبلاغ در نظر گرفته شده که بدین منظور مناقصه ای را برگزار کردیم اما کسی اظهار تمایل نکرد لذا دوباره در پانزدهم مهرماه این مناقصه دوباره تکرار می شود.
غریب پور با بیان اینکه ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای اکتشافات معدن آلبلاغ از طریق ایمیدرو برای سال جاری لحاظ شده است، گفت: ایمیدرو اصرار دارد تا بخش خصوصی وارد کار شود لذا با ارایه تسهیلات و تامین مالی مشکلات معدن کاران را حل خواهیم کرد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه احیا و تامین مالی معادن کوچک مقیاس خراسان شمالی را در دستور کار می گذاریم، افزود: برنامه ای برای فولاد اسفراین داریم و اعلام آمادگی می کنیم در فولاد اسفراین نیز سرمایه گذاری کنیم.
وی گفت: اگر فولاد اسفراین با فولاد مبارکه تلفیق شود می توانیم توسعه بیشتر این شرکت را شاهد باشیم.

 رییس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به اینکه ۳۰۰ نمونه از معدن آلبلاغ اسفراین برداشت شده و به آزمایشگاه ارسال شده که به زودی به استان ابلاغ می شود؛ اظهار کرد: فاز نخست شناسایی معدن آلبلاغ انجام و پروانه نیز صادر شده است.

"امان الله حسین پور" نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست گفت: معدن آلبلاغ اسفراین یک ظرفیت عظیم است که هم ثروت داریم هم مردم گرفتار مشکلات اقتصادی هستند.
وی گفت: ۱۰۰ درصد مواد معادن خام فروشی می شود و متاسفانه این مواد فرآوری نمی شود.
حسین پور با بیان اینکه ثروت معادن بلااستفاده مانده لذا باید زودتر تعیین تکلیف شود، تصریح کرد: در برخی شاخص ها ارتقا یافته ایم اما بهره مندی از ثروت معادن در استان ما مورد غفلت قرار گرفته است.

عناوین برگزیده