تاریخ: ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۰۵
بازدید: ۲۰۰
کد خبر: ۱۳۱۱۳۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

بی مسوولیتی معادن اصلی‌ترین دغدغه نمایندگان استان یزد

می متالز - عمل نکردن معادن و صنایع معدنی به مسوولیت‌های اجتماعی خود از اصلی‌ترین دغدغه‌های نمایندگان استان یزد در مجلس شورای اسلامی است.
بی مسوولیتی معادن اصلی‌ترین دغدغه نمایندگان استان یزد

به گزارش می متالز، موضوع بی مسوولیتی معادن، محور سخنان جوکار، میر محمدی و دشتی از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در شورای معادن استان بود.


نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی گفت: استان یزد دارای ظرفیت‌های بالای معدنی و درآمد‌های بالای حاصل از آن است، اما آنگونه که باید و شاید صاحبان معادن به مسئولیت‌های اجتماعی خود عمل نمی‌کنند و هر روز شاهد افزایش مشکلات ناشی از فعالیت معادن در استان هستیم.

جوکار تصریح کرد: اگر چه برخی معادن در این زمینه اقدامات خوبی انجام می‌دهند، اما بسیاری دیگر به تعهدات خود عمل نمی‌کنند.
 
میر محمدی نماینده مردم تفت و میبد نیز گفت: برخی معدن داران در حق مردم ظلم می‌کنند، جاده‌ها را تخریب کرده و محیط زیست را از بین میبرند، اما دریغ از یک ریال سرمایه گذاری در حوزه مسوولیت‌های اجتماعی.

دشتی نمایدنه مردم اردکان نیز گفت: باید برای اجرای تعهدات معدن داران جدی‌تر برنامه ریزی کرد تا آنان به مسوولیت اجتماعی خود عمل کنند.

برنامه ریزی برای تعیین تکلیف معادن غیر فعال در استان از مهمترین دستورات این نشست بود.

آنگونه که مدیر کل صمت استان گفت: از مجموع ۶۲۸ معدن دارای پروانه بهره برداری ۳۴۰ معدن فعال و مابقی غیر فعال هستند.

علمدار هم چنین از واریز ۱۰۲۰ میلیارد تومان حقوق دولتی معادن در شش ماهه گذشته به خزانه خبر داد و افزود: بر اساس قانون باید بخشی از این مبالغ به استان و مناطق جوار معدنی برگردد تا آسیب‌ها و مشکلات ناشی از فعالیت‌های معادن جبران شود.

استاندار هم از همه مسوولان مرتبط خواست همه پیگیری‌های لازم را برای تحقق تعهدات معادن و صنایع معدنی انجام دهند و هم چنین بر پرداخت یک درصد قانون معادن تاکید کرد.

برای مشاهده ی فیلم کلیک کنید.

عناوین برگزیده