تاریخ: ۰۹ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۵۱
بازدید: ۲۱۷
کد خبر: ۱۳۱۶۵۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بیش از ۳ هزار میلیارد ریال در بنادر کشور سرمایه گذاری شد

می متالز - با هدف توسعه و نگهداری زیرساخت‌ها و تجهیز بنادر، بیش از ۳هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال در بنادر کشور سرمایه‌گذاری شده است،
بیش از ۳ هزار میلیارد ریال در بنادر کشور سرمایه گذاری شد

به گزارش می متالز، بهار امسال برای همه شیوه‌های حمل و نقل، محدودیت‌هایی به دلیل پدیده کووید ۱۹ رخ داد که بنادر کشور هم از آن مستثنی نبود، با این حال در سه ماهه اول امسال در بخش بنادر، سرمایه‌گذاری‌های موفقیت آمیزی انجام شده است.

بر اساس این گزارش، با هدف توسعه و نگهداری زیرساخت‌ها و تجهیز بنادر، بیش از ۳هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال در بنادر کشور سرمایه‌گذاری شده است، همچنین در راستای تسهیل کسب و کار، ۲هزار و ۸۳۶ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری بخش غیر دولتی در قالب ۵ قرارداد جذب شده است.

بر این اساس، مجموع سرمایه‌گذاری غیردولتی در بنادر تجاری کشور به ارزش ۱۶۱ هزار و ۲۳۵ میلیارد ریال در قالب ۳۳۳ قرارداد است.

سه ماهه اول امسال برای بخش بنادر و دریانوردی موفقیت‌های دیگری هم داشت که از جمله می‌توان به «انتقال دو دستگاه مکنده غلات نایرو ۳۰۰ تن از بندر امام خمینی (ره) به بندر نوشهر»، «انتقال دو دستگاه مکنده نایرو ۳۰۰ تن و یک دستگاه جرثقیل موبایل ساحلی لیبهر ۲۵ تنی (LHM ۱۰۰) از بندر امام خمینی (ره) به بندر انزلی»، «تحویل، مونتاژ و بهره برداری یک دستگاه جرثقیل موبایل ساحلی ۶۰ تنی تولید داخل در بندر امیرآباد» که برای اولین بار در کشور ساخته شده است) و «تجهیز بندر شهید بهشتی چابهار به یک دستگاه جرثقیل موبایل ساحلی» اشاره کرد.

انتقال دو دستگاه مکنده غلات نایرو ۳۰۰ تن از بندر امام خمینی (ره) به بندر نوشهر با هدف افزایش توان تخلیه کالا‌های اساسی در بنادری که تجهیزات کمتری دارند انجام شده است.

هم چنین تحویل، مونتاژ و بهره برداری از جرثقیل موبایل ساحلی ۶۰ تنی در بندر امیرآباد باعث شد که توان عملیاتی این بندر ۱۵ درصد افزایش یابد.

بر اساس این گزارش، مطالعه و در دست اجرا داشتن بالغ بر ۵۸۰ پروژه اجرایی در بنادر به ارزش تقریبی ۱۵۱هزار و ۰۲۵ میلیارد ریال، احداث ۶ پست اسکله شناور مسافری و گردشگری در دو نقطه سهیلی و گورزین در جزیره قشم و جزیره هنگام در استان هرمزگان، ادامه اجرای پروژه توسعه اسکله‌های نفتی ۳۰ میلیون تنی بندر شهید رجایی و ادامه اجرای فاز سوم طرح توسعه بندر شهید رجایی از دیگر دستاورد‌های سازمان بنادر در بهار امسال محسوب می‌شود.

اجرای پروژه توسعه اسکله‌های نفتی ۳۰ میلیون تنی بندر شهید رجایی و بهره برداری از آن باعث خواهد شد تا ظرفیت صادرات فرآورده‌های نفتی از بندر شهید رجایی ۳۰ درصد افزایش یابد.

اکنون برنامه زمان‌بندی عملیات، ساخت سه پست اسکله نفتی به دست متخصصان ایرانی و به شکل کاملا بومی با پیشرفت فیزیکی ۴۴ درصدی در بندر شهید رجایی ادامه دارد.

عناوین برگزیده