تاریخ: ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۱۱
بازدید: ۳۵۹
کد خبر: ۱۳۱۶۷۳

پشتیبانی مالی دولت از راه آهن رشت - آستارا

می متالز - استاندار گیلان گفت: دولت تدبیر و امید برنامه هایی را دارد تا با پشتیبانی مالی، حجم کار در عملیات احداث راه آهن رشت _ آستارا را افزایش دهد.
پشتیبانی مالی دولت از راه آهن رشت - آستارا

به گزارش می متالز، ارسلان زارع، در آیین تکریم از فرماندار پیشین و معارفه فرماندار جدید شهرستان آستارا که در سالن اجتماعات فرمانداری این بندر مرزی برگزار شد، اظهار کرد: باید از منابع موجود در داخل استان گیلان بیشترین استفاده را برای تحقق شعار "جهش تولید" داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در تلاش هستیم تا واحدهای راکد و نیمه راکد را به واحدهای فعال تبدیل کنیم، ادامه داد: آستارا ظرفیت های ارزشمندی دارد که میهمان نوازی مردم این خطه در کنار موهبت های خدادادی سبب شده است تا میزبان گردشگران داخلی و خارجی باشد.

وی خواستار پیگیری مستمر با تلاش های مضاعف برای آبادانی بیشتر این منطقه شد و افزود: آستارا از لحاظ اثر بخشی در اقتصاد، در سطح ملی و کلان کشوری یک ظرفیت است.

زارع در بخش دیگر سخنان خود به موقعیت مرزهای دریایی، ریلی و زمینی این شهرستان اشاره کرد و یادآور شد: با تکمیل راه آهن رشت – آستارا، کریدور شمال – جنوب تکمیل می شود که در اقتصاد ملی بسیار اثرگذار است.

وی با تأکید بر اینکه موقعیت ژئوپولوتیکی آستارا سبب می شود تا ملزم به توسعه روابط با کشورهای حاشیه دریای خزر شویم، خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید برنامه هایی دارد تا با پشتیبانی مالی، حجم کار در عملیات احداث راه آهن رشت _ آستارا را افزایش دهد.

استاندار گیلان در بخش پایانی سخنان خود بر تقویت واحدهای تولیدی صادرات محور که از ظرفیت های استان گیلان است، تأکید و تصریح کرد: باید با برندسازی و تقویت صنایع، سهم بیشتری را از بازارهای اورآسیا داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم، از زحمات حسن رستم زاد، فرماندار پیشین و رضا جمشیدی، سرپرست فرمانداری این شهرستان تقدیر به عمل آمد و عباس صابر به سمت فرماندار جدید این شهرستان مرزی و بندری منصوب شد.

عناوین برگزیده