تاریخ: ۰۲ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۲۵
بازدید: ۱۹۳
کد خبر: ۱۳۲۲۲۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

فولادی‌ها ملزم به فروش ۶۰ درصد تولید خود در بورس کالا هستند

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: تولیدکنندگان محصولات فولادی ملزم به فروش ۶۰ درصد شمش تولیدی و یا محصولات نهایی نورد شده خود در بورس کالا هستند.
فولادی‌ها ملزم به فروش ۶۰ درصد تولید خود در بورس کالا هستند

به گزارش می متالز، حبیب امین زاده در جلسه بررسی مشکلات تامین آهن اسفنجی تولیدکنندگان شمش فولادی استان گفت: واحدهای تولیدی می بایست؛ اطلاعات خود اعم از ورود و خروج کالا و صورت حسابهای صادرشده را در سامانه تجارت و همچنین جامع انبار ثبت کنند و در غیر این صورت مصداق عرضه خارج از شبکه و یا احتکار بوده و برخورد لازم با متخلفان انجام خواهد شد.

وی اعلام کرد: ۱۳ شرکت صنعتی استان با ظرفیت سالانه ۱.۷ میلیون تن شمش برای ادامه روند تولیدات خود و محصولات نورد شده نیاز به آهن اسفنجی دارند که از این تعداد نیاز ۸ شرکت از محل مجتمع فولاد میانه و مابقی از دیگر نقاط کشور تامین می شود.

امین زاده با اشاره به اینکه پیش از این درصد قابل توجهی از شمش فولادی از آهن قراضه تولید می شد، افزود: به دلیل افزایش هزینه تولید و واردات، اغلب واحدهای فولادی به استفاده از آهن اسفنجی رو آوردند.

وی خاطرنشان کرد: وزارت صمت از ابتدای سال برای کنترل قیمت محصولات نهایی فولادی و توزیع مناسب آهن اسفنجی اقدام به سهمیه بندی آهن اسفنجی در کشور نمود.

امین زاده با اشاره به ظرفیت تولید ۱.۷ میلیون تنی شمش (بیلت) در واحدهای فولادی استان گفت: بر اساس دستوالعمل وزارت صمت، بخش قابل توجهی از نیاز فولادگران به آهن اسفنجی از مجتمع فولاد میانه تامین می شود.

مدیر مجتمع فولاد میانه هم با بیان اینکه با تامین گندله مورد نیاز این مجتمع همه نیاز واحدهای فولادی استان رفع می شود، گفت: در حال حاضر تنها با نیمی از ظرفیت خود فعالیت می کنیم که همه محصولات خود را نیز طبق دستورالعمل وزارت صمت در اختیار واحدهای های معرفی شده قرار داده ایم .

عناوین برگزیده