تاریخ: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۰:۱۵
بازدید: ۶۹
کد خبر: ۱۳۲۲۴۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
یک کارگزاری با بررسی بازارهای جهانی و ارز اعلام کرد:

اثر دو متغیر در آینده کوتاه مدت بورس/ وضعیت چند صنعت بزرگ و گروه کوچکترها

می متالز - یک کارگزاری با اعلام اثر دو متغیر در آینده کوتاه مدت بورس و نیاز شاخص به عبور از جو اصلاحی با تثبیت ارقام بالاتر از ۱.۷ میلیون واحدی، وضعیت چند صنعت بزرگ و گروه کوچکترها را پیش بینی کرد.
اثر دو متغیر در آینده کوتاه مدت بورس/ وضعیت چند صنعت بزرگ و گروه کوچکترها

به گزارش می متالز، در حالی بازار سهام در آخرین روز هفته گذشته با رشد قیمت سهام شرکت های بزرگ، امیدوار کننده ظاهر شد و شاخص با رشد بیش از 30 هزار واحدی به یک میلیون و 611 هزار واحد رسید که کارگزاری آبان درباره شرایط روزهای گذشته و آینده اعلام کرد: بازار در هفته گذشته پایان متعادلی داشت و پس از فراز و نشیب های زیاد، بالاخره بسیاری از نمادها توانستند از فضای صف خرید و فروش فاصله گرفته و با تعادل داد و ستد شوند. اما در گروه های کوچک تر مخصوصا نمادهای دارای رشد نامتعارف، فشار فروش همچنان ادامه داشت.

در بازارهای جهانی، تقویت شاخص دلار، فشار را بر فلزات افزایش داد و منجر به افت نسبی قیمت ها در بازارهای کالایی شد. طلا نیز از این موضوع تاثیر پذیرفت و سطح 1900 دلاری را از دست داد. اما نفت با ثبات تر داد و ستد شد و پس از افت اخیر، نوسانات کم دامنه همراه با رشد محدود داشت.

در بازار ارز نیز رشد قیمت ها ادامه دارد و در پایان هفته هم با افزایش نرخ دلار همراه بود. این ارز در بازار آزاد به 30 هزارتومان نزدیک می شود و صرافی ملی نیز در تلاش برای کاهش فاصله در تعقیب بازار آزاد است. به نظر می رسد روند صعودی در محدوده نزدیک به 30000 تومان با چالش مواجه باشد.

اما در بازار سهام گزارش های ماهانه نمادهای بزرگ می تواند نوساناتی را در روند معاملاتی این گروه ایجاد کند و صنایع فلزی و پتروشیمی می توانند همچنان مورد توجه باشند. در پالایشی ها به نظر می رسد رفته رفته به سمت تعادل پیش بروند و نمادهای بزرگ معدنی هم پرتقاضا باشند . روند نوسانی بانکی ها نیز محتمل خواهد بود.

برای گروه های کوچکتر، همچنان نوسان با گرایش اصلاحی محتمل بوده و صرفا تک نمادها می توانند مورد توجه قرار گیرند.

با این اوصاف شاخص کل بورس برای عبور از جو اصلاحی اخیر به رشد و تثبیت ارقام بالاتر از سطح 1.7 میلیون واحدی نیاز خواهد داشت و باید منتظر ماند و دید که آیا رشد ارز در کنار گزارش های ماهانه در شرکت های بزرگ می تواند به کمک شاخص بیاید و یا همچنان جو نوسان بر بازار حاکم خواهد بود؟

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده