تاریخ: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۱۳
بازدید: ۱۵۳
کد خبر: ۱۳۲۵۰۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مرکز آمار:

تورم یک سال منتهی به شهریور فقط ۲۶ درصد !

می متالز - طبق اعلام مرکز آمار ایران، نرخ تورم در شهریور معادل ٢٦ درصد بوده که در دهک‌های مختلف هزینه‌ای بین ٢٣.٤ درصد برای دهک اول تا ٢٩.٩ درصد برای دهک دهم نوسان دارد.
تورم یک سال منتهی به شهریور فقط ۲۶ درصد !

به گزارش می متالز، مرکز آمار ایران درباره آخرین وضعیت تورم اعلام کرد: نرخ تورم یک سال منتهی به شهریور، ٢٦ درصد بوده که در دهک‌های مختلف هزینه‌ای بین ٢٣.٤ درصد برای دهک اول تا ٢٩.٩ درصد برای دهک دهم نوسان دارد.

محدوده تغییرات تورم در گروه خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات بین ٢٠.٨ درصد برای دهک دهم تا ٢١.٩ درصد برای دهک دوم و درکالاهای غیر خوراکی و خدمات بین ٢٥.١ درصد برای دهک اول تا ٣٢.٣ درصد برای دهک دهم است.

براساس این گزارش، طی این مدت، فاصله تورمی دهک‌های هزینه‌ای به ٦,٥ درصد رسید که نسبت به ماه قبل، ١.١ واحد درصد افزایش داشته است.

در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارها مربوط به استان کهگیلویه وبویراحمد با ٦.٣ درصد افزایش و کمترین، استان اردبیل با ١.٧ درصد افزایش بوده و درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ٣٤.٤ درصد اعلام شده است.

بیشترین و کمترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان هرمزگان با٣٨.٢ درصد و آذربایجان غربی  ٢٨.٦ درصد است.

تورم نقطه به نقطه برای خانوارهای روستایی به ٢٥١,٠ رسید که نسبت به ماه قبل ٣.٥ درصد افزایش داشته است. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای روستایی مربوط به استان گیلان با ٥.٥ درصد و کمترین استان اردبیل با ١.٥ درصد افزایش بوده و درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل ٣٤.١ درصد است.

همچنین بیشترین و کمترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان­ یزد و ایلام با ٤١.٨ و ٢٨.٦ درصد است. نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به شهریور ماه ٩٩ برای خانوارهای روستایی به ٢٥.٤ درصد رسید که استان های هرمزگان و خوزستان با ٣١.٧ و ٢٠.٣ درصد بیشترین و کمترین بوده است.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده