تاریخ: ۰۷ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۳۹
بازدید: ۱۳۶
کد خبر: ۱۳۲۸۶۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

هم افزایی دستگاه های نظارتی در بازرسی و نظارت بر بازار/ استفاده از ظرفیت اتاق های اصناف و اتحادیه ها در بازرسی ها

می متالز - پیرو ابلاغیه سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص اقدامات بازرسی، نظارت و کنترل قیمت ها در بازار، جلسه برنامه ریزی با محوریت تبادل نظر و بررسی چالش ها و دغدغه های نظارت، کنترل، و مدیریت بازار و ﺷﻨﺎﺳﺎﻳﻲ ﻣﻮاﻧﻊ و ﻣﺸﻜﻼت برگزار شد.
هم افزایی دستگاه های نظارتی در بازرسی و نظارت بر بازار/ استفاده از ظرفیت اتاق های اصناف و اتحادیه ها در بازرسی ها

به گزارش می متالز، در این جلسه که در سالن جلسات وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، عباس تابش «معاون وزیر صمت و رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان»، رییس پلیس امنیت اقتصادی، سخنگو و معاون سازمان تعزیرات حکومتی ونمایندگان بسیج اصناف و وزارتخانه های جهاد کشاورزی و صمت و اعضای هیات مدیره و مدیران کل ستادی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان حضور داشتند.

در این جلسه مهمترین موضوعات مرتبط با بهبود فرایندکنترل و نظارت بر بازار و نقش هریک از دستگاههای نظارتی مطرح و بر ضرورت هماهنگی و نقش آفرینی آنها تاکید شد.

همچنین مقرر شد در راستای اصلاح قوانین و مقررات مرتبط و بازدارنده و پیگیری تامین نیروی انسانی و تجهیزات از پتانسیل قضات سازمان تعزیرات در بازرسی و گشت های مشترک از مبادی تولید و کالاهای وارداتی بیشتر استفاده شود.

در این جلسه با توجه به وجود نیروهای بازرس در اتاق های اصناف و اتحادیه ها مقرر شد ضمن بهره گیری گزارش عملکرد منظم روزانه ،هفتگی و ماهانه ارایه گردد.

همچنین در این جلسه تصمیم گرفته شد تا در راستای اعمال قانون در گشت های مشترک در سطح عرضه تفاهم نامه سه جانبه با دادستانی، پلیس امنیت اقتصادی و سازمان حمایت منعقد گردد.

گفتنی است که در این جلسه مقرر شد که دستگاههای نظارتی موثر در فرایند تامین و توزیع کالا در فضای اقتصادی حال حاضر با همکاری مشترک باید انتظار عمومی را برآورده نموده و با سازماندهی مناسب و کنترل به هنگام بازار با حفظ اهداف اقتصادی ترسیم شده در سایه هم افزایی و همراهی تمام ارکان ذی مدخل از جمله بیسج اصناف در سراسر کشور اقدام نمایند.

در این جلسه مباحث مربوط به سازماندهی و برنامه ریزی دقیق تامین، تولید و توزیع کالا، جلوگیری از احتکار و گرانفروشی، تاکید بر عرضه به هنگام و توجه به ضروریات نیاز مصرف کنندگان مطرح و مورد تاکید قرار گرفت.

عناوین برگزیده