تاریخ: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۳۰
بازدید: ۹۳۸
کد خبر: ۱۳۳۰۷۸
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
رئیس اداره صمت شهرستان اسدآباد:

معدن سنگ لاشه آهکی اسدآباد فعال شد

می متالز - رحیم قربانی گفت: در راستای شعار “جهش تولید” امسال با پیگیری های زیاد معدن سنگ لاشه آهکی اسدآباد فعال شد.
معدن سنگ لاشه آهکی اسدآباد فعال شد

به گزارش می متالز، رحیم قربانی رئیس اداره صمت شهرستان اسدآباد از فعال سازی معدنی در اسدآباد بعداز سال‌ها تعطیلی خبر داد و اظهار کرد: با توجه به شعار امسال از سوی رهبر انقلاب با عنوان “جهش تولید” به دنبال راه اندازی کارخانه‌ها و معادن مختلف غیر فعال در این شهرستان هستیم.

وی گفت: معدن هلور سفلی دارای ماده معدنی سنگ لاشه آهکی و یکی از معادن غیر فعال شهرستان اسدآباد است که با پیگیری های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و اداره شهرستان و تلاش های سرمایه گذار آن فعال شد.

رئیس اداره صمت شهرستان اسدآباد با بیان اینکه این معدن از سال ۹۳ تعطیل شده است، گفت: این معدن به دلیل عدم توجیه اقتصادی  و نداشتن سرمایه در گردش سرمایه گذار تعطیل شده بود.

وی با بیان اینکه مواد منفجره این معدن هنوز فعال نشده، افزود: در حال حاضر در این معدن ۵ نفر مشغول هستند که با راه اندازی کامل آن قطعا” اشتغالزایی بیشتری را خواهد داشت.

قربانی با تأکید بر اینکه  مراحل ضروری و اولیه در حال انجام و در آینده ای نزدیک بهره برداری آن نیز شروع خواهد شد، یادآور شد: این معدن قرار است هم لاشه سنگ آهکی و هم شن ماسه تولید کند که مواد اولیه آن برای سد سازی استفاده شود.

 

عناوین برگزیده