تاریخ: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۱۰
بازدید: ۱۸۲
کد خبر: ۱۳۳۱۹۹

قطاری که ۴۵ دقیقه دیر می‌رسد!

می متالز - اوایل تیر ماه ایسنا پیامی از مخاطبین دریافت کرد که بعد از راه‌اندازی خط دوم قطار قزوین و تهران که قرار بود ۴۵ دقیقه مسیر را کوتاه کند قطار نسبت به قبل با ۴۵ دقیقه تأخیر به مقصد می‌رسد، بعد از پیگیری‌های ایسنا از راه‌آهن و بعد از گذشت یک ماه مسوولان بیان کردند که مشکل تأخیر حل شده است؛ در این خصوص را بخوانید.
قطاری که ۴۵ دقیقه دیر می‌رسد!

به گزارش می متالز، ۲۹ خرداد امسال خط دوم راه‌آهن کرج - قزوین با دستور رئیس‌جمهور و از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح و به بهره‌برداری رسید، افتتاحی که بعدازآن به مسافران قزوین و تهران نوید داده شد که با راه‌اندازی این خط سرعت قطار افزایش و زمان جابه‌جایی مسافران ریل باس قزوین- تهران به مدت ۴۵ دقیقه کاهش پیدا می‌کند.

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاح پروژه‌های وزارت راه و شهرسازی با حضور رئیس جمهور گفت: این طرح ۱۰۳ کیلومتر است و کمک می‌کند تا در مسیر غرب کشور صرفه جویی زمانی خوبی را ثبت کنیم. با راه اندازی این خط، قطارهای ۵ ستاره امکان حرکت پیدا می‌کنند و سرعت حرکت قطارها از ۱۲۰ کیلومتر فعلی به ۱۶۰ کیلومتر می‌رسد که این مساله باعث می‌شود زمان سفر ۴۵ دقیقه کاهش یابد. 

۱۰ روز بعد یعنی در روز ۹ تیرماه ۹۹ پیامی از مخاطبین دریافت کرد که بعد از راه‌اندازی خط دوم قطار قزوین و تهران؛ قطار نه‌تنها زودتر به مقصد نمی‌رسد بلکه نسبت به قبل با ۴۵ دقیقه تأخیر می‌رسد و در هشتگرد توقف ۴۵ دقیقه‌ای دارد.

 اعتراض مسافران به این توقف به علت عبور قطار باری نه‌تنها پاسخ درستی دریافت نکرد بلکه به مسافران اعلام شد که اگر عجله دارید می‌تواند با قطار دیگری به تهران بروید، پس از این رفتار اغلب مسافران پیاده شدند و با پرداخت کرایه مجدد با قطار دیگری به تهران رفتند، ضمن اینکه از اول تیر ماه هزینه این سفر با افزایش دو برابری روبه‌رو شده است، اعتراض مسافران در روزهای دیگر نیز وجود داشت و مسافران معترض نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهوری نوشته و از وی خواستند این مساله را پیگیری کند.

موضوع را از فرشید عابدی، روابط عمومی راه آهن شمال ۲ پیگیری کرد، مسوولین راه‌آهن قول دادند که مساله را پیگیری کنند و ضمن مشخص کردن دلایل تأخیر قطار مشکل را حل کنند؛ پیگیری از راه‌آهن حدود یک ماه طول کشید و در بیشتر مواقع تماس‌های مکرر بی‌نتیجه می‌ماند.

در مدت این یک ماه مسوولین راه‌آهن دلیلی برای تأخیر متوالی قطار برای رسیدن به مقصد مطرح نکردند و پیگیری همچنان ادامه داشت تا اینکه ۶ مرداد بعد از آخرین تماس صورت گرفته، مسوولان روابط عمومی راه‌آهن از برطرف شدن مشکل احتمالی خبر دادند و گفتند که تأخیر قطار قزوین- تهران اصلاح‌شده است و مسافران از شنبه چهارم مرداد طبق ساعت به مقصد می‌رسند.

بعد از پیگیری خبرنگار از مسافران متوجه شدیم که موضوع تأخیر قطار از روز شنبه مورخه چهارم مرداد به صورت مقطعی حل شده و قطار گاه به موقع به مقصد رسیده و گاه خیر؛ ضمن اینکه با توجه به وعده دولت مبنی بر ۴۵ دقیقه زودتر رسیدن قطار مورد نظر انتظار می‌رود مسوولین راه‌آهن شرایط را به‌گونه‌ای رقم بزنند که نه‌تنها با تأخیر قطار روبه‌رو نشویم بلکه همان‌طور که وعده داده‌شده است قطار زودتر از موعد به مقصد برسد؛ زیرا افرادی که به صورت روزانه از قزوین به تهران مراجعه می‌کنند قریب به اتفاق مشغول به کار هستند و تأخیر قطار موجب بی‌نظمی در آمدوشد آن‌ها به محل کارشان خواهد شد و چه بسا ممکن است باعث اخراج آن‌ها شود.

برای مصاحبه با مسوولین راه‌آهن تلاش کرد اما تاکنون هماهنگی‌های لازم برای گفت‌وگو از سوی راه‌آهن صورت نگرفته است.

عناوین برگزیده