تاریخ: ۰۸ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۵۷
بازدید: ۹۷
کد خبر: ۱۳۳۶۵۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
فیروزی خبر داد:

اتمام بررسی طرح جهش تولید دانش بنیان در کمیسیون صنایع و معادن مجلس

می متالز - سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس از اتمام بررسی طرح جهش تولید دانش بنیان در کمیسیون متبوعش خبر داد.
اتمام بررسی طرح جهش تولید دانش بنیان در کمیسیون صنایع و معادن مجلس

به گزارش می متالز، حجت‌الله فیروزی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست امروز(سه‌شنبه 8 مهر ماه) کمیسیون متبوعش، گفت: دستورکار نخست کمیسیون بررسی جزئیات طرح «جهش تولید دانش بنیان» با حضور نمایندگان دولت و مرکز پژوهش‌های مجلس بود که با رای نمایندگان جزئیات آن تصویب شد و آماده ارسال به صحن علنی مجلس است.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در تشریح مواد طرح جهش تولید دانش بنیان، افزود: براساس این طرح هزینه‌های تحقیق و توسعه در شرکت‌های دانش بنیان به عنوان اعتبار مالیاتی این شرکت‌ها اختصاص داده می‌شود، به این معنا که هزینه‌های تحقیق و توسعه به عنوان مالیات پرداختی درنظر گرفته خواهد شد.

وی با بیان اینکه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به عنوان عضو ثابت ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در این طرح شناسایی شده است، اضافه کرد: واردات ماشین آلات خط تولید که پیش از این از معافیت مالیاتی برخوردار بود به منظور حمایت از تولید داخل، مشمول پرداخت مالیات می‌شود؛ از 50 درصد درآمدهای ناشی از ورود ماشین آلات برای توسعه به شرکت‌های دانش‌بنیان اختصاص یابد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: در طرح جهش تولید دانش بنیان دولت موظف شد شرکت‌های دانش بنیان را به صورت تخصصی رتبه بندی کند.

فیروزی با بیان اینکه بررسی لایحه اصلاح قانون بخش تعاونی اقتصادی جمهوری اسلامی ایران دومین دستورکار کمیسیون صنایع و معادن در نشست امروز بود، تصریح کرد: براساس این طرح تامین نیازهای کالاهای اساسی و اجناس ضروری موردنیاز کشور از طریق بخش تعاون انجام می‌گیرد.

عناوین برگزیده