تاریخ: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۳۲
بازدید: ۲۰۸
کد خبر: ۱۳۳۷۵۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان:

تحریم‌ها عاملی برای بازگشت «فولاد اکسین» به تولید

می متالز - مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان تحریم‌ها را عاملی برای فراهم شدن فرصت مناسبی برای برگشت اکسین به ریل اصلی خود و تولید محصولات مرتبط با نفت و گاز و با ارزش‌افزوده دانست.
تحریم‌ها عاملی برای بازگشت «فولاد اکسین» به تولید

به گزارش می متالز، امین ابراهیمی بیشترین تولید فولاد اکسین را در حوزه محصولات تجاری عنوان کرد و گفت: لوله‌سازی‌ها ورق موردنیاز خود را از خارج از کشور تامین می‌کردند، اما تحریم‌ها فرصتی مناسب را برای برگشت اکسین به ریل اصلی خود و تولید محصولات مرتبط با نفت و گاز و با ارزش‌افزوده فراهم کرد.

وی تاییدیه‌های اخذ شده برای استفاده ورق‌های تولیدی اکسین در پروژه‌های نفت و گاز کشور را بسیار سختگیرانه عنوان کرد و افزود: ما در سال گذشته با راه‌اندازی بزرگ‌ترین آزمایشگاه خوردگی فلزات در محیط اسیدی و تست‌های مختلف و بعضا بسیار سختگیرانه شرکت ملی نفت ایران ورق‌هایی تولید کردیم که با بالاترین کیفیت و در حد بهترین استاندارد‌های دنیا است.

تامین مواد اولیه فولاد اکسین با راه‌اندازی پروژه فولادسازی

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان از تعطیلی برخی از صنایع استان خوزستان ابراز تاسف کرد و بیان کرد: ما همواره این دغدغه را داشتیم که ظرفیت کارخانه‌هایی که در ارتباط با فولاد اکسین هستند و قابلیت رسیدن به تولید را دارند، کمک کنیم، خصوصا اینکه ده‌ها نفر از پرسنل فولاد اکسین از نیرو‌های فنی و متخصص این مجموعه بوده‌اند.

ابراهیمی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۷۰ درصد محصولات اکسین در صنایع استان مورد استفاده قرار گرفت، تصریح کرد: امیدواریم در آینده‌ای نه چندان دور شاهد توسعه صنایع دیگر باشیم، بطوریکه حتی یک گرم از ورق‌های فولاد اکسین از استان خارج نشود.

وی ابراز امیدواری کرد: با راه‌اندازی پروژه فولادسازی و تامین مواد اولیه این شرکت علاوه بر رسیدن به ظرفیت اسمی تولید، کشور را نیز از همه ورق‌های فولادی مورد نیاز بخش‌های مختلف صنعت بی‌نیاز کند.

عناوین برگزیده