تاریخ: ۰۹ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۲۰
بازدید: ۱۲۹
کد خبر: ۱۳۳۷۸۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

اکتشاف معادن شهرستان سلسله و دلفان در دست بررسی قرار گرفت

می متالز - نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس گفت: اکتشاف چندین معدن از جمله قیر طبیعی، گرانیت، سلیس، مس و منگنز در شهرستان سلسله و دلفان در دست بررسی و اقدام است.
اکتشاف معادن شهرستان سلسله و دلفان در دست بررسی قرار گرفت

به گزارش می متالز، یحیی ابراهیمی اظهار داشت: برای کاهش بیکاری در استان و شهرستان باید مسیرهای توسعه را در استان و در داخل شهرستان پیگیری کنیم و در این مسیر باید دغدغه‌های مردم را در حوزه صنعت، کشاورزی، گردشگری و... به عنوان مطالبه اصلی مردم پیگیری کنیم.

وی افزود: در حوزه صنعت به شدت پیگیر هستیم و تاکنون جلسات مختلفی با مسئولان وزارت صنعت داشته‌ایم و اخیرا نیز با حضور رئیس صنعت، معدن تجارت استان در معاونت وزارت صنعت جلسه‌ای برگزار شد تا فعالیت‌های حوزه صنعت و اکتشافات مورد بررسی قرار گیرد.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس عنوان کرد: با پیگیری‌های انجام شده اکتشاف چندین معدن و طرح بزرگ در دست بررسی و اقدام است که کار مطالعاتی اولیه آنها در حال انجام است و اگر مشکلی در این حوزه پیش نیاید در بحث اکتشافات چندین ماده معدنی از قبیل قیر طبیعی، گرانیت، سلیس، مس و منگنز به نتایج خوبی می‌رسیم.

وی با بیان اینکه معادن مذکور در دو شهرستان سلسله و دلفان شناسایی شده‌اند بیان کرد: برای بهره‌برداری و اکتشافات باید نمونه‌های بیشتری بگیرند که در آن جلسه مصوب شد چند میلیارد تومان اعتبار بگذارند و در طی یک فاصله زمان‌بندی شده تا آبان ماه نتیجه این فعالیت‌ها به وزارت صنعت اعلام شود.

ابراهیمی گفت: درصورتی که وجود این معادن در شهرستان سلسله و دلفان تایید شود به پیمانکار واگذار می‌شوند تا کار اکتشاف انجام گیرد و اگر این اتفاق بیفتد انقلاب خوبی در حوزه معادن استان و شهرستان رخ می‌دهد چرا که زمینه اشتغال نیروهای زیادی فراهم می‌شود.

وی تصریح کرد: در حوزه سرمایه‌گذاری در صنعت تنها جایی که دولت می‌تواند اقدام کند حوزه ایمیدرو است که در این رابطه چهار طرح بزرگ از جمله اکسید منیزیم، شمش منیزیم و کربنات کلسیم در فاصله زمان‌بندی شده یک تا دو ماهه به پیمانکار واگذار می‌شوند تا کار تحقیقی و مشاوره‌ای روی آنها انجام شود.

عناوین برگزیده