تاریخ: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۳۳
بازدید: ۱۳۶
کد خبر: ۱۳۳۹۸۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس هیات‌ عامل ایمیدرو:

صندوق بازارگردانی در گل‌گهر و چادرملو در حال تشکیل است

می متالز - رئیس هیات‌ عامل ایمیدرو با بیان اینکه ارزش سهام شرکت‌های معدنی و صنایع معدنی در بازار سهام ۱۴۰۰ هزار میلیارد تومان است، گفت: صندوق بازارگردانی در دو شرکت گل‌گهر و چادرملو تشکیل می‌شود.

صندوق بازارگردانی در گل‌گهر و چادرملو در حال تشکیل است

به گزارش می متالز، خداداد غریب‌پور درباره کمیته پیگیری صندوق بازارگردانی شرکت‌های معدنی و صنایع معدنی، اظهار کرد: این کمیته از نمایندگان ایمیدرو، بورس و شرکت‌های بزرگ تشکیل شده است که در حال رصد بازار هستند و متناسب با وضع بازار، صندوق‌های بازارگردان شرکت‌های بزرگ، بازار را مدیریت می‌کنند.

وی افزود: مساله‌ مهم این است که ۲۰ تا ۲۵ درصد از بورس را در اختیار داریم، از این رو باید دیگر صنایع موجود در بورس و شرکت‌های بزرگی که سهامشان در بورس عرضه شده، پای کار بیایند و صندوق بازرگردانی ایجاد کنند.

رئیس هیات‌ عامل ایمیدرو ادامه داد: هم‌اکنون ۱۴۰۰ هزار میلیارد تومان سهم معدنی و صنایع معدنی در بورس وجود دارد که افزایش یا کاهش آن بستگی به نوسان‌های بازار دارد.

غریب‌پور گفت: صندوق بازارگردانی در مس، فولاد مبارکه و فولاد خوزستان وجود داشت اما فعالیتشان نظام مند و هدفمند نبود اما هم اکنون با تشکیل کمیته پیگیری صندوق بازارگردانی شرکتهای معدنی و صنایع معدنی، فعالیتشان نظامند شده است.

وی  افزود: صندوق بازارگردانی در شرکت‌های گل گهر و چادرملو هم در حال تشکیل است.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد