به گزارش می متالز، خیرالله خادمی با اشاره به امضای تفاهمنامه همکاری وزارت راه و گروه مپنا در طراحی، اجرا، تامین کالا و مسئولیت تامین مالی احداث ابر پروژه راه آهن اصفهان- اهواز در سال گذشته اظهار داشت: روز گذشته دومین جلسه در مورد بررسی آخرین وضعیت نحوه تامین مالی و بررسیهای میدانی اجرای این پروژه با شرکت مپنا برگزار و تصمیماتی در باره سرمایهگذاری و اجرای این مسیر ریلی مهم اتخاذ شد.
وی افزود: در این جلسه مقرر شد شرکت مپنا برنامه زمانبندی تامین منابع مالی و اسناد و مدارک مطالعاتی و مهندسی انجام شده همراه با برآورد ریالی پروژه را در مدت 15 روز به شرکت ساخت و توسعه ارایه کند. اخذ LOI برای فاینانس از بانک طرف قرارداد گروه مپنا یکی از اقدامات مهم در این راستا است.
این مقام مسوول راهآهن دو خطه برقی اصفهان - اهواز را موجب اتصال مرکز ایران از طریق استانهای اصفهان و چهارمحال و بختیاری به استان خوزستان و بندر امام در جنوب دانست و ادامه داد: این خط آهن به عنوان کوتاه ترین مسیر ریلی موجب اتصال مرکز به بنادر جنوب غربی است که نقش مهمی در تقویت ارتباط استراتژیک شمال و جنوب و توسعه شبکه ریلی دارد.
بنابراین گزارش، راه آهن دو خطه برقی اصفهان - اهواز 510 کیلومتر طول دارد و طبق آخرین مطالعات صورت گرفته دارای 86 کیلومتر تونل و 15.5 کیلومتر پل است و در طول مسیر 10 ایستگاه درجه دو و 8 ایستگاه درجه 3 دارد که بیش از 900 میلیارد تومان صرفه جویی اقتصادی دارد.