تاریخ: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۰۰
بازدید: ۲۰۰
کد خبر: ۱۳۴۹۰۴

باشگاه متخصصان نمونه‌برداری معدنی در پارک فناوری پردیس افتتاح شد

می متالز - تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین شرکت دانش‌بنیان «کانساران بینالود» و موسسه آموزشی و پژوهشی امضا و باشگاه متخصصان نمونه‌برداری معدنی با هدف ایجاد تحولی نو در پارک فناوری پردیس افتتاح شد.
باشگاه متخصصان نمونه‌برداری معدنی در پارک فناوری پردیس افتتاح شد

باشگاه متخصصان نمونه‌برداری معدنی در پارک فناوری پردیس افتتاح شد

به گزارش می متالز، مدیرعامل شرکت دانش بنیان کانسالان بینالود اظهار داشت: فارغ‌التحصیلان رشته‌های زمین‌شناسی و معدن دوره‌های تخصصی مهارت‌پروری را در این باشگاه می‌گذرانند و پس از پایان دوره به عنوان مشاور متخصص به متقاضیان در حوزه معادن مشاوره می‌دهند.

«علی دلیر» با بیان اینکه در حوزه نمونه‌برداری صحیح از معادن کمبودهایی داشتیم، اظهار داشت: شرکت‌های بزرگ، کارشناسان خبره دارند اما در حوزه اشخاص حقوقی، شرکت‌های بازرگانی، مواد معدنی، تجار و خریداران مواد معدنی داخلی و خارجی با کمبود کارشناس و متخصص مواجه هستیم.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان «کانسالان بینالود» افزود: به دلیل نداشتن علم و تخصص لازم شاهد هدر رفت سرمایه شرکت‌ها و بروز مشکلاتی برای رسیدن به هدف مورد نظر بودیم.

«دلیر» با بیان اینکه این شرکت دانش‌بنیان بیش از دو دهه در حوزه معادن فعالیت دارد، اظهارداشت: به منظور رفع نقیصه هدر رفت سرمایه با هدف سازماندهی و ساماندهی امور تخصصی معادن، باشگاه متخصصان نمونه‌برداری معدنی را با همکاری یک شرکت آموزشی و پژوهشی در پارک فناوری پردیس افتتاح کردیم.

وی با اشاره به بروز مسائل حقوقی به دلیل عدم اجرای صحیح نمونه‌برداری، افزود: در کنار رسالت کاری خود در حوزه تحقیقات و آنالیز مواد معدنی و با  همکاری یک موسسه صاحب صلاحیت پژوهشی، مهارت‌پروری فارغ‌التحصیلان رشته‌های زمین‌شناسی و معدنی را در دستور کار خود قرار دادیم تا با تشکیل  یک گروه تخصصی در جامعه معدنی کشور فعالیت داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان «کانسالان بینالود» اضافه کرد: ایجاد پازلی موثر در حوزه تخصصی اکتشاف و معادن هدف اصلی ما در راه‌اندازی این باشگاه است و ارائه خدمات فنی و مهندسی در سطح ملی و شناسایی موارد موازی در سطح کشور پس از امضای تفاهم‌نامه اجرایی خواهد شد.

«دلیر» با اشاره به محدویت برگزاری کلاس‌های تخصصی در دوران کرونا، اظهار داشت: کلاس‌های ما در دوره اول رایگان و آنلاین برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به زمان اعلام فراخوان ثبت‌نام باشگاه متخصصان نمونه‌برداری معدنی، افزود: متقاضیان از روز سه‌شنبه، ۱۵مهر ماه با مراجعه به سامانه binaloud.com/club و مطالعه کامل شیوه‌نامه ثبت‌نام کنند تا پس از بررسی اطلاعات آنها در کمیته تخصصی فرآیند ثبت‌نام آنها در باشگاه انجام شود.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان «کانسالان بینالود» تصریح کرد:آزمایشگاه به عنوان بازوی تصمیم‌گیری در کنار مدیران معدنی قرار دارد و در این راستا از تمامی فعالان حوزه معدن درخواست و انتظار داریم تا با استفاده از خدمات تخصصی و استاندارد از هدر رفت سرمایه جلوگیری کنند و نتایج بهتری در حوزه نمونه‌برداری معدنی بگیرند.

مدیر موسسه آموزشی و پژوهشی امضاکننده تفاهم‌نامه نیز به خبرنگار ایرنا گفت: این تفاهم‌نامه بر اساس نیازسنجی در حوزه نمونه‌برداری معدنی با شرکت دانش‌بنیان امضا شد.

«امید اصغری» بیان کرد: نمونه‌برداری معدنی فرآیندی کلیدی در بحث معادن است و خطا در هر بخش نمونه‌برداری، آماده‌سازی و آنالیز هزینه‌های زیادی را به پروژه تحمل می‌کند و فرصت‌های سرمایه‌گذاری را به هدر می‌دهد.

عضو هیات علمی دانشکده مهندسی معدن دانشگاه تهران ادامه داد: متخصصان باشگاه با نمونه‌برداری، آماده‌سازی و آنالیز تخصصی نقش موثری در کاهش دعواهای حقوقی در حوزه کالاهای معدنی در داخل یا خارج از کشور و نیز جلب سرمایه‌گذاران برای ورود به عرصه معدن را دارند.

وی افزود: مجموعه کاملی از ضوابط و دستورالعمل‌های کاربردی مرتبط با نمونه‌برداری به اعضای متخصص باشگاه آموزش داده خواهد شد و متخصصان این باشگاه بازوی تخصصی آزمایشگاه‌ها در سطح کشور خواهند بود.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

عناوین برگزیده